Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Flyger till Thailand i kväll och funderar på om man på något vis kan knyta in dottern (7 mån) på ett bekvämt sätt så att hon sover gott i min famn samt att jag inte behöver hålla henne krampaktigt. Det är ju trångt i flygstolen så det kan vara svårt om hennes ben är för långt ut mot mina höfter tänker jag. Kan man kanske knyta någon form av vagga, lite löst så där..? Eller kan man på något vis knyta så han har sin rygg mot min mage?

Är det någon som har några erfarenheter, annars kanske jag bara har henne löst i knät och pallrar upp med en filt under armen. Jag reser hemifrån vid 19 tiden så jag hoppas på svar innan dess.

Tackar, tackar :D :D :D
Av sjaltokan
Gör början som ett omslutet x på magen och sätt i henne ta sedan sjalen rakt ner på utsidan benen utan att kryssa och gör en knut under hennes rumpa (dvs fortsätt inte att göra krysset på magen och knyta) på så sätt får hon ju stöd runt ryggen men kan ha benen böjda ner i ditt knä. Prova och knyt henne ganska högt upp också så hon har sitt huvud i ditt grop under nyckelbenet.

Trevlig semester!!
Å tackar för all svar, jag har både en vävd och en trikåsjal, samt en Beco men jag tror inte på sele i en flygstol!

Thowida; Ditt förslag låter bra, men jag fattar inte riktigt hur du menar..Jag känner mig lite trög just nu, kanske är det resenerverna :? Nu ligger jag och ska försöka "natta" dottern, men jag får testa med sjalen när jag går upp, då fattar jag säkert!
jag har använt ringsjal när jag rest genom sverige med tåg. då kunde jag slumra till medan barnen legat i min famn.
Det gick jätte bra att använda sjalen på flyget! Dottern somnade på min mage och jag lyckades lirka mig ned lite snett i flygstolen och sedan sov hon sött ett par timmar! Fast jag tror att jag "måste" skaffa mig en ringsjal nu, upptäckte att det var lite småknöligt att knyta nästan fem meter långt tyg på det trånga planet. :tumup:
Elizabeth skrev:Det gick jätte bra att använda sjalen på flyget! Dottern somnade på min mage och jag lyckades lirka mig ned lite snett i flygstolen och sedan sov hon sött ett par timmar! Fast jag tror att jag "måste" skaffa mig en ringsjal nu, upptäckte att det var lite småknöligt att knyta nästan fem meter långt tyg på det trånga planet. :tumup:
:tumup: Mammagumman knöt 4,7 m i flygstolen på resan till Spanien. Det bästa med det var att ha händerna helt fria för 4-åring och handbagage. Kände mig otroligt nöjd med att det kunde vara så lätt att flyga med tre barn (8 månader, 4½ år och 14 år)! Ha en riktigt härlig resa!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?