Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
jazoo skrev:Men hur är Zaran i mjukhet jämfört med indion?
De är mjuka på olika sätt.. :hellu: silket gör ju indion sådär glidigt mjuk, zaran har ju struktur i och med mönstret.
Men menar du mjuk som i knyt och bärkomfort så är det nog oavgjort, jag tycker dock 60 cm är i smalaste laget för att få till ryggknyt riktigt bra men det är en smaksak det med.. Så därför blir indion min favorit..
Användarens profilbild
Av Jolin
tack för jämförelse men hmm det låter ju inte som det är så lätt att välja!
att den var lite smalare tyckte jag var ett plus men nu håller den på att försvinna om jag har förstått de hela rätt.
Kanske får det ändå bli en indio igen, det är ju den jag skaknar så.
Av sjaltokan
LillGrodan skrev:tack för jämförelse men hmm det låter ju inte som det är så lätt att välja!
att den var lite smalare tyckte jag var ett plus men nu håller den på att försvinna om jag har förstått de hela rätt.
Jag har förstått det som att en del färger kommer finnas kvar i 60 cm bredd, men hör med återförsäljaren..

Du får väl köpa båda.. :wink:
Användarens profilbild
Av Jolin
thowida skrev:
LillGrodan skrev:tack för jämförelse men hmm det låter ju inte som det är så lätt att välja!
Jag har förstått det som att en del färger kommer finnas kvar i 60 cm bredd, men hör med återförsäljaren..

Du får väl köpa båda.. :wink:

Låter som en ypperlig ide, måste fylla på sjalkontot fört bara :wink:
Av Löv
Lyfter Zaratråden för att bolla en sak med er som haft Zara längre. Jag har haft sjalen några veckor och den är underbart mjuk och följsam. MEN jag tycker det är svårt att få G att sitta riktigt bra på ryggen i omslutenknytningen. Jag vet inte om det beror på att sjalen är för mjuk eller att den är för smal. Men G som är tung, dryga tio kilo, kastar sig bakåt och sedan är knytningen liksom förstörd. Jag knyter så tight jag kan. Jag har ju några didysar också och där händer inte motsvarande, dessa sjalar står emot när han rör sig.

Det fungerar inte heller så bra att göra dubbelt x på magen för snabbäring när man handlar etc, det blir alldeles för sladdrigt. Omsluten är ett måste om jag ska ha G på magen.

Har någon mer upplevt Zaran såhär? Någon som provat den bredare varianten och tyckt att det fungerat bättre? Jag är lite sådär halvt ambivalent till Zara eftersom jag älskar mjukheten men inte tycker det fungerar optimalt med de knytningar jag vill göra... :hmm:
Av sjaltokan
lena_l skrev:Lyfter Zaratråden för att bolla en sak med er som haft Zara längre. Jag har haft sjalen några veckor och den är underbart mjuk och följsam. MEN jag tycker det är svårt att få G att sitta riktigt bra på ryggen i omslutenknytningen. Jag vet inte om det beror på att sjalen är för mjuk eller att den är för smal. Men G som är tung, dryga tio kilo, kastar sig bakåt och sedan är knytningen liksom förstörd. Jag knyter så tight jag kan. Jag har ju några didysar också och där händer inte motsvarande, dessa sjalar står emot när han rör sig.

Det fungerar inte heller så bra att göra dubbelt x på magen för snabbäring när man handlar etc, det blir alldeles för sladdrigt. Omsluten är ett måste om jag ska ha G på magen.

Har någon mer upplevt Zaran såhär? Någon som provat den bredare varianten och tyckt att det fungerat bättre? Jag är lite sådär halvt ambivalent till Zara eftersom jag älskar mjukheten men inte tycker det fungerar optimalt med de knytningar jag vill göra... :hmm:
Jag tycker min zara som är 60 bred gärna drar ihop sig på bredden och jag tycker det är svårt att få till ryggknytningarna bra. Men det är mannens favvo så jag får inte sälja den för honom.. :heart:
Användarens profilbild
Av smedsboemma
thowida skrev:
lena_l skrev:Lyfter Zaratråden för att bolla en sak med er som haft Zara längre. Jag har haft sjalen några veckor och den är underbart mjuk och följsam. MEN jag tycker det är svårt att få G att sitta riktigt bra på ryggen i omslutenknytningen. Jag vet inte om det beror på att sjalen är för mjuk eller att den är för smal. Men G som är tung, dryga tio kilo, kastar sig bakåt och sedan är knytningen liksom förstörd. Jag knyter så tight jag kan. Jag har ju några didysar också och där händer inte motsvarande, dessa sjalar står emot när han rör sig.

Jag tycker min zara som är 60 bred gärna drar ihop sig på bredden och jag tycker det är svårt att få till ryggknytningarna bra. Men det är mannens favvo så jag får inte sälja den för honom.. :heart:
Ja, alltså, jag tycker ju att ingen sjal är så lättknuten som Zaran, vilken knytning jag än gör. Den som kommer näst efter är min Didymos wellen. Jag har både en smal och en bred Zara och det går lika bra att knyta med båda. Inne är jag mest förtjust i den smala men ute föredrar jag den breda (när jag knyter ovanpå täckjackan behövs det mer bredd.) Oftast knyter jag ryggsäck med tibetanskt avslut och Pyret är 1½ år.
Användarens profilbild
Av jazoo

Jag tycker också att zaran är lite knepig på ryggen, sjalen liksom drar ihop sig. Känns lite hal. Jag gör omslutet på ryggen då. Inga problem med dubbelt x på magen dock.
Av Löv
Tack för era svar. Jo, jag tycker också att Zara är lätt att knyta, men problemet är att få knytningarna att hålla sig. :hmm: Det är precis som om sjalen korvar ihop sig. Det blir en helt annan stadga med didysarna. Samtidigt älskar jag mjukheten. Det hade inte varit fel att prova en bredare zara... Sälja den jag har och satsa på en ny. Men allt kostar ju pengar såklart. Och tänk om den nya inte heller känns bra? :hmm: Så trist detta eftersom jag verkligen gillar känslan i zara + att jag lärt mig älska mönstret.. :|
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Du kan inte gå på en sjalträff och prova en bredare?
Jag ser inte var du bor, men om det är i Stockholmstrakten hjälper jag gärna till. :D
Av Löv
smedsboemma skrev:Du kan inte gå på en sjalträff och prova en bredare?
Jag ser inte var du bor, men om det är i Stockholmstrakten hjälper jag gärna till. :D
Å, tack, :heart: det hade ju varit perfekt att få känna på en bredare zara. Jag bor dessvärre i Malmö och vet inte ens om här brukar vara sjalträffar, än mindre om det finns någon bredare zara i närheten...
Användarens profilbild
Av smedsboemma
lena_l skrev:
Å, tack, :heart: det hade ju varit perfekt att få känna på en bredare zara. Jag bor dessvärre i Malmö och vet inte ens om här brukar vara sjalträffar, än mindre om det finns någon bredare zara i närheten...
Synd :( men nog borde det väl finnas någon i närheten av Malmö?
Användarens profilbild
Av Scharlott
smedsboemma skrev:
lena_l skrev:
Puffar tråden lite och föreslår att ni letar längre bak i tråden efter listan på alla Zara-bärare 8) Mitt förslag är att lägga in listan på nytt och uppdatera den :wink:
Av Jinxan
Scharlott skrev:
smedsboemma skrev:
lena_l skrev:
Puffar tråden lite och föreslår att ni letar längre bak i tråden efter listan på alla Zara-bärare 8) Mitt förslag är att lägga in listan på nytt och uppdatera den :wink:
Och klistra in den i TS :tumup:
Av Löv
Läge att uppdatera listan?

Hcvc - candy
Skogsväsen -Orginal
Thowida - candy
Ebboba - fresh
Bollen - hemmafärgad "kanel"
Smedsboemma - hemmafärgad "vinröd" och curry
GosKina - candy
MilanE - candy
thowida -
Scharlott - massor?! 8) :wink:
Efi - fresh
aina - original
staxon - original
acire-74 - candy
Disavi - Hemmafärgad "kanel" och Hemmafärgad "Midnatt"
lena_l - original
Lillblomma - natur
Filantra - original
sanna73 - candy
storalillajag -curry
visslan - candy

Jag efterlyser också en Zara EV, alltså 70 cm bred, i närheten av Malmö. Hade så gärna velat prova en sådan!!
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 40
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?