Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Mereana
Jag får inte riktigt till det med Ringo. Sonen är 3 månader. Ska benen vara inne eller utanför? När benen är inne ska de då va i grodposition?
Jag tycker det är svårt att överhuvudtaget få ner honom i den, sprattlar som en dåre. När han väl kommer ner i den så lyckas jag inte spänna den. Händer inget när jag drar i tyget bara att ringarna åker ner/framåt. Några smarta tips på hur man lätt får ner honom?

Hjälp!!!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag tycker att det är svårt med ringsjal i den åldern. När de är pyttisar funkar det, och från ca 6-7 månader och uppåt är det suveränt för snabb-bärning, men just det där spannet däremellan har jag aldrig fått att funka :roll:
De är för stora för att ha benen innanför, men kan inte ha dem utanför riktigt förrän de kan sitta själva..

Har du någon annan sjal? Eller sele? Som du kan ha under tiden?
Av Mereana
Åh nej...nä jag har ingen annan sjal eller sele. Har provat Manducan men jag är nog för liten för den och man blev supervarm i den. Köpte ju ringsjal för jag tyckte det verkade snabbt och enkelt, han vill inte bli buren så länge.

Nån annan sjal du kan rekommendera? Vill inte ha för krångligt med massa tyg och knyt och grejor.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Om man inte gillar knyt och grejer :wink: och dessutom är liten, skulle jag satsa på en Angelpack-sele. Ditt barn är kanske fortfarande i minsta laget för den, men jag tror det kan funka. Sälj manducan och köp en sån istället :tumup:

www.edenbaby.se ska det finnas en storleksjämförelse mellan olika selar!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Nu vet jag ju inte hur det funkar med en sån liten en, men har du provat att bära "japanskt"? Finns en länk i en klistrad tråd här under knytinstruktioner har jag för mig. Då sitter barnet upp, men om nacken har blivit stadig så borde det inte vara några större problem tycker jag.
Av Mereana
Har provat lite igen, med benen utanför. Men hur mycket jag än drar åt så ramlar/kasar han ut, om ni förstår vad jag menar. Benen i funkar inte heller, ska de va på nåt speciellt sätt?? :hmm:

Ska prova japanskt imorgon, han är inte så villig just nu. Annars får jag väl spara den tills han blir äldre.... :x
Användarens profilbild
Av jazoo
Det ÄR bökigt med litet b arn i ringsjal. Och Ringon är kanske inte världens mest samarbetsvilliga sjal heller i mitt tyck eftersom den är ganska stel och stum.

Men OM jag ska använda Ringon till liten så är mina bästa tips följande:

* Benen innanför i grodposition (ska se om jag hittar en bild för att visa hur jag menar)
* Sätt ringarna HÖGT upp på axeln i utgångsläget, eftersom de gärna glider fram en del när du spänner tyget
* Sätt även barnet lite längre BORT från ringarna, dvs om du har sjalen över vänster axel så sätter du barnet ganska långt till höger när du börjar (och tvärtom). Då har du lite jämkmån.
* Dra först åt "hela" sjaltyget så att sjalen sitter åt om ryggen på barnet. Dra sedan i överkant resp underkant så att sjalen smiter åt och sitter tight hela vägen.
* Om barnet sprattlar: Prata med barnet under tiden du sätter i honom och låt honom vänja sig vid sjalen, du behöver kanske inte dra åt helt med en gång utan bära honom i armarna en liten stund fast inuti sjalen om du förstår vad jag menar.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av jazoo
Bild
Denna bild finns i galleriet på förstasidan (sjalbarn.se) och går där att se i lite större version. Men det är ett lite mindre barn. Precis som kajsa kavat säger så är det ett spann där som är lite svårt med ringsjal.
Användarens profilbild
Av diddeldi
det är jätteviktigt att få till en påse för rumpan, jag tycker att det är ganska lätt med just ringo eftersom den är sydd så. men man ska se till att kanterna är mer åtdragna än mitten.
Av Mereana
Tack för alla svar! Jag ska prova vidare, funkar det inte just nu så sparar jag den tills han blir lite äldre! Håller på att flytta nu, så det får vänta ett tag iallafall.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?