Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miom
Jag börjar sakta men säkert förstå varför alla har många selar och sjalar..........

Vår Ergo börjar bli riktigt sliten. Den var nästan ny när jag köpte den men nu har den spruckit upp i innertyget, har blivit solblekt och resårband har gått av. Den är riktigt sliten och det är vi som har slitit sönder den. Maken bär i den nästan varje dag. Jag bär i den på ryggen. Långsjalen, en didymo Jonas, är också riktigt sliten med fläckar som inte går bort och solblekt i vecken. Den köpte vi helt ny och nu ser den ut som om den har gått igenom ett helt krig. Ringsjalen har också spruckit sönder....

Vi använder sönder våra sjalar helt enkelt. Nu vill ettåringen inte bli buren så mycket men jag hoppas ändå få bära i vår och sommar men börjar också känna att då vill jag bära i något fint. Det kanske är sista sommaren vi bär :?

Så kanske kanske jag köper både en ny långsjal och en ny sele.

Vilken sele har man till en tvååring? Jag tycker det ser ut som om många selar slutar mitt på låret på större barn när de sitter i dem. Kan det vara bekvämt? Vilken sele har bredast sittyta och högst rygg?
Av Lenaskeå
Jag har inte mätt selarna, men jag tycker att manducan avlastar bäst, så dom få tillfällen jag båär vår 4-åring blir det alltid manducan!
Användarens profilbild
Av Isanna
på Edenbaby finns mått på de flesta selar, kika där. Annars vet jag att Angelpack är hög i ryggen den gillar jag. :tumup:
Användarens profilbild
Av miom
Isanna skrev:på Edenbaby finns mått på de flesta selar, kika där. Annars vet jag att Angelpack är hög i ryggen den gillar jag. :tumup:
Tack för tipset! Angelpacken verkar fin. Men tycker inte ni också att det ser obekvämt ut när selen slutar mitt på låren som på bilden nedan? Mitt barn är definitivt större än barnet som sitter i selen.
Bild
Användarens profilbild
Av malinmedflera
Jag älskar vår patapum toddler! Emma sitter skönt i den och jag bär utan problem trots att hon väger 15,5 kg... :heart:
Användarens profilbild
Av miom
malinmedflera skrev:Jag älskar vår patapum toddler! Emma sitter skönt i den och jag bär utan problem trots att hon väger 15,5 kg... :heart:
Den ser enkel och fin ut. Bra pris också. Men sittdelen är också bara 33 cm. Hänger inte låren? Den remmen som går från midjebältet till axelremmarna, klämmer den inte på barnets ben?
Användarens profilbild
Av malinmedflera
miom skrev:
malinmedflera skrev:Jag älskar vår patapum toddler! Emma sitter skönt i den och jag bär utan problem trots att hon väger 15,5 kg... :heart:
Den ser enkel och fin ut. Bra pris också. Men sittdelen är också bara 33 cm. Hänger inte låren? Den remmen som går från midjebältet till axelremmarna, klämmer den inte på barnets ben?
jag lånar en bild från knyt-an för att visa hur det blir i praktiken.
så här brukar det se ut för oss, fast emma är ju större, men principen är densamma. Som du ser så har de benen "inne i armremmen" om du förstår hur jag menar, så nej, den klämmer inte, men innan jag fick till det första gången så var jag lite konfunderad, men nu går det lätt.
(15.49 KiB) Nerladdad 139 gånger
Användarens profilbild
Av emelie
Jag tycker ergo är bäst för större barn, vi har både en ergo och en beco 4th.

Viktor 5,5år i ergo
Bild

Oliver 2,5 år i Beco
Bild
Ok, selen sitter snett här, för bonusmorfar började gå iväg innan vi fick rätta till det.

Obekvämt vet jag inte faktiskt. Ingen utav barnen har klagat. Nu är Viktor för tung för Ergon och det beklagar han mkt.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?