Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Catti36
Samma med Becon. Killen sitter snällt medans jag knäpper fast honom och sen "halvsvingar" jag upp honom på ryggen (vilket killen tycker är jättekul, det hisnar nog). Däremot sjalar jag aldrig upp honom på ryggen om jag är ensam, för jag vågar inte helt lita på att jag inte tappar honom... (FEgis)

Jag måste ju erkänna att en stor del av varför jag älskar sjalar och selar är ju för all positiv uppmärksamhet man får.
Folk är väl vana vid det mesta i storstäderna nu men i Kroatien glor de bara man har en bärsele :Hahaa: Iallafall i de mindre städerna. I turistorterna är de väl lite mer vana. Man går helt enkelt inte så långt där så mer än paraplyvagnar behövs ( lokalbefolkningen alltså)
Användarens profilbild
Av amani
JinxLinda skrev:
Scharlott skrev:J.... Lite senare utanför båttillbehörsbutiken stannade en äldre kvinna mig och sa "Där sitter du bra" till Jesper och till mig sa hon: "Det ser så mysigt ut och verkar himla smart och pratiskt att bära barnen sådär..." :heart:
Sådana kommentarer får jag ofta, har bara fått en negativ kommentar i övrigt så är alla helkär i mina sjalar :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av Helma
thanisa skrev:Vad härligt att få chocka. Själv märker jag nog inte av det längre. Tycker inte att folk tittar så mycket om man svingar upp barnen varken i Göteborg eller i Skåne. När jag varit uppe i Borlänge har dock halva kupolen stannat upp och glott när jag knutit upp barnen. Finn svingar jag upp men , Tova börjar bli för stor så senast jag bar henne så blev det ingen sving. Hon fick stå på en stol bakom med sjalen på sig för att komma upp bra. Har också märkt att jag har svårt att nå runt med armarna när jag ska knuta upp Tova på ryggen.
Ja det blir ju inget sving om Moa ska sitta där bak, att det överhuvudtaget blir en knytning är ju ett under, men mysigt är det.

Om man svingar sitt barn i köksavdelningen, där alla står på kö för att beställa kök på IKEA, då tittar alla :D :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Lydia
haha när jag var på semester till Mexico så kom en tjej framrusandes och skulle hjälpa mig, hon trodde att jag höll på att tappa Nova-li :Hahaa: (har för mig att det var en på hotellet, eller om det var på flygplatsen? :hmm: )
Av Löv
Jag var med min son på hans skola och knöt upp G på ryggen - flera förbipasserande frågade just om de skulle hjälpa till... Och lite impade verkade de. Många kommenterade "så bra han sitter där." Ryggknyt = :vågen:
Användarens profilbild
Av sanna73
När jag första gången träffade ungdomarna jag skulle jobba med på mitt nuvarande jobb var A med och när vi skulle gå svingade jag upp honom på ryggen, knöt in honom i sjalen och sa hej då. Det pratar de om än idag snart två år senare :lol: Och alla av dem säger att när de får barn, skall de alla bära i sjal, det är en självklarhet :loving:
Användarens profilbild
Av Anva
jag visade mina jobbarkompisar sving idag när de hälsade på. både med 2 månaders och 3,5 åring. Sen knöt jag in Alvin i sjaeln på magen på n av dem som ville testa och jag han knappt knyta klart förren han sov och sen sov han ca 2,5 timme på hennes mage :heart:
Användarens profilbild
Av Lydia
Anva skrev:jag visade mina jobbarkompisar sving idag när de hälsade på. både med 2 månaders och 3,5 åring. Sen knöt jag in Alvin i sjaeln på magen på n av dem som ville testa och jag han knappt knyta klart förren han sov och sen sov han ca 2,5 timme på hennes mage :heart:
:loving:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?