Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
Tack snälla, söta Lilla07 för det fina paketet som landade i vår låda idag :loving:

I paketet fanns; en sjukvårdsrock, en sjukvårdsväska, en medicinsked, plåster och ett fint cars-märke (att stryka på kläder?):

Bild

Bild

N blev jätteglad :D även om det inte syns på bilden, för vi ligger hemma i feber allesammans :ill: vilket syns på hans trötta, tärda ansikte...

Åter igen, tusen tack :bow:
Av corona
Listan
4ungar ej fått - skickat
binaem fått - ej skickat
Britt Fått - skickat
corona Fått - ej skickat
doddit ej fått - ej skickat
emmiez ej fått - skickat
glis ej fått - ej skickat
Grönöga ej fått - ej skickat
lilla07 ej fått - skickat
little_me fått - ej skickat
lotti ej fått - ej skickat
LumLumLum ej fått - ej skickat
maddemoa ej fått - skickat
Sia ej fått - ej skickat
smedsboemma Fått- ej skickat
zandrama ej fått - ej skickat
Användarens profilbild
Av glis
Kaffemoster ville ha beskrivning på katten. Mönstret kommer från någon veckotidning:

Kropp: lägg upp på stickor 3,5 eller 4, 20 eller 30 maskor och sticka 44 eller 66 varv, maska av. (jag har ingen aning om ifall det blev 66 varv, jag stickade tills jag tyckte det verkade lagom) Sy ihop kroppen hörn till ben genom att vika halva kortsidan mot lika lång bit av långsidan. Fyll med vadd genom magen och sy ihop.

Huvud: Lägg upp 10 eller 15 maskor, sticka 44 eller 66 varv. Vik på mitten, sy ihop långsidorna och sy av övre hörnen till öron. Stoppa med vadd, dra ihop halsen och sy fast. Brodera ögon och nos. Jag glömde morrhår, men det skall det ju såklart vara också!

Svans: Lägg upp 6 eller 9 maskor, sticka 36 eller 56 varv och sy ihop. Jag stickade en korv direkt med Magic Loop. Sy fast svansen.
glis skrev:Kaffemoster ville ha beskrivning på katten. Mönstret kommer från någon veckotidning:

Kropp: lägg upp på stickor 3,5 eller 4, 20 eller 30 maskor och sticka 44 eller 66 varv, maska av. (jag har ingen aning om ifall det blev 66 varv, jag stickade tills jag tyckte det verkade lagom) Sy ihop kroppen hörn till ben genom att vika halva kortsidan mot lika lång bit av långsidan. Fyll med vadd genom magen och sy ihop.

Huvud: Lägg upp 10 eller 15 maskor, sticka 44 eller 66 varv. Vik på mitten, sy ihop långsidorna och sy av övre hörnen till öron. Stoppa med vadd, dra ihop halsen och sy fast. Brodera ögon och nos. Jag glömde morrhår, men det skall det ju såklart vara också!

Svans: Lägg upp 6 eller 9 maskor, sticka 36 eller 56 varv och sy ihop. Jag stickade en korv direkt med Magic Loop. Sy fast svansen.
De blir så söta!
Jag massproducerade sådana när jag gick i mellanstadiet men då i vanligt acrylgarn. Måste säga att jag blir sugen på att testa igen in något av dessa härliga pälsgarner som finns nu.
Tack Corona för ditt tack och för det fina fotot på din son. Detta var ju mitt första pysselbyte, jag blev verkligen rörd av att se ett barn med sakerna som jag gjort, hade inte anat att det skulle bli känslor för mig så!

Cars-märket skickade jag bara med för att du tipsade om att N gillade Cars och vi ändå hade märket över :-) Det stryks fast på kläder (eller annat). Det kan också vara något doktorn ger till ett duktigt barn... Stryk först 1 minut på framsidan med strykjärnet på tre prickar och fuktig handduk mellan, sedan från baksidan.

Krya på er!
Användarens profilbild
Av binaem
Kära mottagare: jag kan bli något sen.... har planerat dåligt och har en tidning för vårt Byalag som skall till tryck på torsdag och hinner inte montera ihop det sista innan dess. Men senast på måndag eller tisdag bör ett litet paket (eller faktiskt 2) landa i din brevlåda. Jag ber om ursäkt för att jag blev sen denna gången .... :oops:
4ungar ej fått - skickat
binaem fått - ej skickat
Britt Fått - skickat
corona Fått - ej skickat
doddit ej fått - ej skickat
emmiez ej fått - skickat
glis ej fått - ej skickat
Grönöga ej fått - ej skickat
lilla07 ej fått - skickat
little_me fått - ej skickat
lotti ej fått - ej skickat
LumLumLum ej fått - skickat
maddemoa ej fått - skickat
Sia ej fått - ej skickat
smedsboemma Fått- ej skickat
zandrama ej fått - ej skickat
Av Emmiez
LumLumLum skrev:Nu ska vi se om jag kan få in min lilla tjuvkik också
Bild
men, va nyfiken ja blev nu.. Det såg spännande ut :D
Användarens profilbild
Av lotti
Min mottagare kommer oxå att få vänta någon dag in i nästa vecka. Hela familjen har varit mer eller mindre däckade av flunsan den senaste veckan så min grej har fått ligga och vänta....
Jag tror att även min mottagare får vänta lite på sitt paket. Jag hoppas att det ligger på lådan senast på fredag/lördag. :oops: :oops:
Här har det också varit segt, mitt i flytt och halvsjuka så har det inte hänt så mycket. Men nu har jag gjort hälften iaf och ska försöka bli klar med resterande ikväll och imorgon!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?