Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Stackars G lyckades precis när jag gick ut från tvättstugan luta sig åt höger (han satt på ryggen) och bang!! Huvet rakt in i dörrkarmen... :( :( :(

Jag borde såklart haft mer marginal, men dörren var inte helt öppen så jag gick liksom på tvärsan. Och när jag kollade till honom innan satt han rakt och fint. Har aldrig hört honom skrika så (han skriker ju nästan aldrig). Hans tårar sprutade och mina också.

Nu har han en stor bula i pannan. Och i morgon ska vi på läkarbesök på bvc. De lär ju fråga vad jag gjort med det stackars barnet. Och så sprider jag intrycket av att sådanadär bärsjalar inte bara är konstiga utan faktiskt rent ut av farliga.

Och självklart känner jag mig just nu som den allra värsta och hemskaste mamman på hela jorden.

Usch, tyck lite synd om oss är ni snälla!

:cry: :cry: :cry:
Användarens profilbild
Av Myrten
Fy vad jobbigt! Jag har gjort liknande saker, som tur är har det gått bra. Idag halkade jag och ramlade i snön med Lova i sjalen, det var inte heller roligt.
Av anna m
Liv är aldrig stilla - någonsin - och har dängt i några gånger :( Speciellt när man bär på ryggen och inte ser.
Av Löv
anna m skrev:Liv är aldrig stilla - någonsin - och har dängt i några gånger :( Speciellt när man bär på ryggen och inte ser.
Skönt att det hänt någon annan också, känner mig lite mindre hemsk då...
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag har gjort samma sak. De är snabba de små. :?
Av Lenaskeå
Min sambo skulle busa med sin systers barn & slängde upp henne i luften, det gick bar några gånger -tills det var en portal ovanför! Bang sa det! Det är sånt som händer en gång eller några gånger i livet, samma som det du gjorde!

Jag tror inte att du behöver vara orolig för vad dom kommer att tro på BVC, dom är nog vana vid att barn har blåmärken, barn är ju inte så stilla eller särskilt försiktiga av sig alla gånger.. Men jag förstår att det gjorde omt i mamma-hjärtat, man vill ju aldrig att barnen ska göra illa sig, minst att det är en själv som är orsaken till det. Det är ju aldrig med vilje!
Användarens profilbild
Av miom
Det har hänt mig också :oops: :klappar:
Användarens profilbild
Av amani
åh fy, jag kommer ihåg en gång när jag åkte buss och den bromsade in så jag drämde till K i stången, hon började ju gråta och alla på bussen tänkte säkert "vilken hemsk mamma som bär sitt barn sådär, det är ju farligt" :(
Användarens profilbild
Av Rosalinda
Min plutt slog också i huvudet reält i höstas, visserligen inte när han blev buren men i alla fall. Han hade presis lärt sig gå och fick upp för hög hastighet snubblade och for med huvudet före rakt in i elementet. :cry:
Han fick en jättestor blåröd bula i pannan som växte inför mina ögon. :shock: Min svärmor var där och hon la en kall sked mot bulan som slutade växa efter en liten stund. Men blåslagen var han flera veckor efteråt och jag vågade knappt gå ut i fall folk skulle tro att jag hade slagit honom. :hide:
Användarens profilbild
Av boosten
Mina barn har slagit i måånga dörrposter. :wink: Men de har aldrig slagit sig allvarligt. Du är långt ifrån ensam!
Användarens profilbild
Av Beckah82
Kram!

Jag vet massvis av barn som trillat ur barnvagnen rakt i asfalten så då är det nog att föredra att åka sjal och få mysig närhet och möjligtvis riskera en sån här sällsynt händelse.

Slappna av, det kan hända vem som helst :-)
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Det har hänt här också, och inte bara när N sitter i sjalen, hon har även lyckats slänga ut huvudet när hon sitter i vagnen och dörrarna i vårt hus är totalt livsfarliga som far igen med jättefart så man knappt hinner in med vagnen och sig själv. Det är jätte otäckt när det händer! Kram!
Av Löv
Tack för era svar! :heart:

Bulan är mycket mindre idag och G verkar inte ha fått några men - han skrattade och var glad precis som vanligt när jag knöt upp honom på ryggen i förmiddags. Men fy så otäckt det var, jag går försiktigare nu förbi dörrposter...

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?