Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Enid
Vi har just lånat en Ergo OG, har burit i den lite då och då i ca två veckor men jag tycker faktiskt inte det är skönt att bära på mage med den. På rygg funkar det finfint, snabbt o smidigt o bekvämt men på mage skär midjebandet in konstigt, axelbanden trycker och drar obekvämt hur jag än ställer in dom och hur mycket eller lite jag än drar åt spännet mellan dom.

Jag som pratat så varmt om Ergon för sambon som varit rätt skeptisk till allt "alternativt" och så tycker jag inte ens om den själv. :(

Jag har ju provburit andra barn i Ergo för längesen och det funkade bra. Är det jag som blivit bortskämd med sjal nu eller är kanske nya Ergon bättre?
Det jag framför allt skulle vilja ända är att axelbanden borde gå i kors över ryggen istället, finns det någon sån sele?

Just nu har Ergon blivit ett hemmabärdon eftersom vi inte vill bära på rygg ute bland folk än och det är ju ganska trist, och vilken tuuuuur att vi inte köpte en utan fick låna!! Sambon tycker den är lika obekväm som jag tycker :/
Användarens profilbild
Av Helena
Sutemin går i kors, men jag tycker att det är mycket skönare med sjal, för det är ju trots allt remmar som skär in lite, så jag tycker inte det är så superskönt precis. Och så upplever jag sutemin som lite bylsig och stor, gillar faktiskt bättre min patapum på magen, jag drar ner bröstspännet rätt långt ner på ryggen, då avlastar det bra tycker jag. Men Ergo har jag ju inte provat.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Fast jag tycker inte att ergo,beco å andra selar avlastar lika bra på magen. Jag kan tom få ont av att bära i sele för länge på magen. Så jag brukar för det mesta välja sjalen när jag ska bära på magen. Men när jag ska bära på ryggen väljer jag hellre selen då jag inte får till sjalknytningen så bra när jag ska bära på ryggen så då blir det selen istället.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
tycker oxå att ergo är skönast på ryggen, tyckte inte alls om att bära på magen först, men det berodde på att jag inte fått till bröstspännet och längden på axelremmarna bra. nu funkar att bära på mage super med. så du kanske inte heller fått till "inställningarna" bra?
Användarens profilbild
Av ernamalin
Jag använder bara sele till ryggbärning, på mage är sjal överlägset!
Användarens profilbild
Av sus
Jag röstar också på sutemi, det är inte lika skönt som sjalen men mycket bättre än ergon om man bär på magen (jag har ergo NG). Jag använder sjalen när jag vet att jag ska bära länge och sele när jag ska göra kortare ärenden eller misstänker att dne unge herren på magne vill ner och krypa om en stund.
Användarens profilbild
Av Tinker
Jag håller med dig!
På magen är det inget skönt alls, på ryggen är det däremot helt okej!

Knasigt...
Ska det vara sel-aktigt så kör jag gärna MT på magen. :)
Användarens profilbild
Av April
Jag tycker om min Beco bättre än min Ergo...

Kram
Användarens profilbild
Av lindamarie
Tycker att den nya ergon är myyycket bättre än den gamla. Inget som skär in eller klämmer. Bra avlastning och tjocka axelband och bra midjebälte.
Sjal avlastar ju bäst men om det är varmet eller snabba ryck som gäller då är ergo ng ultimat tycker jag både på rygg och mage.
(Kom på sjal träff eller hör av dig så kan vi träffas så kan du få prov min)
Användarens profilbild
Av marlene
mammahappy skrev:Fast jag tycker inte att ergo,beco å andra selar avlastar lika bra på magen. Jag kan tom få ont av att bära i sele för länge på magen. Så jag brukar för det mesta välja sjalen när jag ska bära på magen. Men när jag ska bära på ryggen väljer jag hellre selen då jag inte får till sjalknytningen så bra när jag ska bära på ryggen så då blir det selen istället.
:iagree: på rygg ergon och på magen sjal
Användarens profilbild
Av ylkir
:iagree: Som övriga talare säger. sele på ryggen och sjal på magen :)

har precis bytt från ergo ng till patapum, och både jag och sambon tycker den är suverän på ryggen. De gånger jag bär på magen blir det MT eller sjal.
Användarens profilbild
Av anna_eh
O jag tycker ergon är jätteskön på magen, bättre än sjal nu när gossen väger ca 10 kg :D Bra på ryggen med. Vi har nästan bara använt ergon på sistone, känns överlägset bäst när det ska tas av o på massa gånger o särskilt har den känts svalare än sjal.
Användarens profilbild
Av sanna73
ylkir skrev::iagree: Som övriga talare säger. sele på ryggen och sjal på magen :)
:iagree: Använder i stort sett aldrig ergon på magen, men gillar den verkligen för ryggen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?