Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helma
Det blev lite varmt både för mig och Lisan i dag när vi var på IKEA, så jackorna åkte av och då passade jag även på att sätta upp henne på ryggen. Sving, ja ni vet :lol:

Reaktionen var: :shock: från de flesta, många ville hjälpa till... fast det var en som tyckte att det såg praktiskt ut, och hon bar sitt barn i famen :wink:
Hihi jag älskar att chocka folk. Bär bara i Manduca men älskar hur de gluttar i smyg när jag lägger barnet framför mig i selen. Knäpp, knäpp och efter dra åt så det blir spänt. Och sedan går därifrån med lätta steg och rak rygg :loving: Vill inte sprätta bort märket pga den bra reklamen med det :tumup: Och innan dess har man ju satt på ungen en tygblöja dessutom :app: BVC tanten har börjat förstå att jag har skinn på näsan ( och 3.e barnet dessutom )

Skulle vilja se en sjalsving däremot! Jag kan ju inte svinga, bara vrida bak mitt barn.
Användarens profilbild
Av saro
Man får en helt annan uppmärksamhet med barnet i sjal/sele än man får med vagnen.
Varje gång jag är utanför dörren med Jonna i sjalen, som nu är en Wellen Aqua :heart: , så får jag långa blickar och en massa kommentarer om hur mysigt det ser ut....och jag kan bara hålla med :tumup:
Av anna m
Jag svingar inte längre men fram till i somras gjorde jag det och i Kolmården blev det en folksamling runt mig och Sonja när jag svängde upp henne i en tibetansk ryggsäck :lol:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ja, visst är det härligt att se folks reaktion när man svingar 8) Fast numera svingar jag inte sedan ett tag tillbaks. Men fick ändå massvis med blickar av typen :shock: i somras när vi var på segelsemester och befann oss i Lysekil och skulle handla. Väl inne på mataffären kom jag och Anders på att det nog skulle bli minst 4 kassar, så då bestämde vi att jag tar Jesper snart 3 år på ryggen. Verkligen kul att se folks förvånade miner när jag knöt upp honom. Lite senare utanför båttillbehörsbutiken stannade en äldre kvinna mig och sa "Där sitter du bra" till Jesper och till mig sa hon: "Det ser så mysigt ut och verkar himla smart och pratiskt att bära barnen sådär..." :heart:
Av Jinxan
Scharlott skrev:J.... Lite senare utanför båttillbehörsbutiken stannade en äldre kvinna mig och sa "Där sitter du bra" till Jesper och till mig sa hon: "Det ser så mysigt ut och verkar himla smart och pratiskt att bära barnen sådär..." :heart:
Sådana kommentarer får jag ofta, har bara fått en negativ kommentar i övrigt så är alla helkär i mina sjalar :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Ja det är kul! Det är inte ofta jag bär nu men då jag gör det så svingar jag också upp henne.
Och som sagt folk blir helt chockade :shock: och verkar tro att man ska tappa henne i golvet :lol:

Bästa kommentaren jag har fått det senaste var på flygplatsen i Phuket.
Den svenska reseledaren sa att jag hade en underbar "ryggsäck" hon syftade på Amy som satt bak i Becon.
Användarens profilbild
Av thanisa
Vad härligt att få chocka. Själv märker jag nog inte av det längre. Tycker inte att folk tittar så mycket om man svingar upp barnen varken i Göteborg eller i Skåne. När jag varit uppe i Borlänge har dock halva kupolen stannat upp och glott när jag knutit upp barnen. Finn svingar jag upp men , Tova börjar bli för stor så senast jag bar henne så blev det ingen sving. Hon fick stå på en stol bakom med sjalen på sig för att komma upp bra. Har också märkt att jag har svårt att nå runt med armarna när jag ska knuta upp Tova på ryggen.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?