Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarahlc
ja. alltså såhär är det: jag har kommit på att jag behöver en bärsele. en bra som man kan bära länge, länge i och bara knäppa på och av som man behagar.

två problem:
1. jag har noll koll på allt vad bärselar heter.
2. jag är en liten sparris till kroppsformen och behöver en sele som inte är för bred/klumpig över axlarna.

någon som har lite visdom att dela med sig av till en vilsen själ? :help:
Av corona
Eden Baby har en bra "sel-guide" på sin hemsida. Den har jag kikat på när jag har funderat på selar och mått...

Jag är visserligen inte så mycket sparris, men relativt smal och jag trivdes otroligt bra med min första sele, en Patapum Baby Carrier. Och då har jag för mig att jag hade kunnat spänna åt den ytterligare lite runt midja och runt axlar.
Bytte sen till en Patapum Toddler och den trivdes jag inte alls i :(
Användarens profilbild
Av sarahlc
tackar tackar för snabba svar.
är det stor så skillnad på de patapumerna alltså?

nu ska jag kolla in eden baby och leta efter beckah´s gamla tråd.

fler tips och råd någon? :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag är inte riktigt någon sparris, men har tunn överkropp. Av de selar jag testat (Patapum, Beco 4th, Beco Butterfly I, Ergo, Manduca) är det Butterflyen och Patapumen som passar mig bäst. Patapumen har lite för långa axelband, men den avlastar jättebra ändå tycker jag eftersom avbärarbältet passar mig så bra och Agnes gillar ändå inte när man drar åt så hon sitter jättetight mot min rygg.
Angelpacken är jag nyfiken på, men den är så himla hög i ryggen och det tror jag inte kommer gå hem hos lilla damen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
japp angelpack brukar sitta bra när man är liten och späd. beco butterfly och pikkolo brukar också ofta funka. undvik manduca och ergo, de är så vadderade så det blir mer axelband än axel liksom :wink:
Användarens profilbild
Av KATARINA
Knyttet & K skrev:Jag är inte riktigt någon sparris, men har tunn överkropp. Av de selar jag testat (Patapum, Beco 4th, Beco Butterfly I, Ergo, Manduca) är det Butterflyen och Patapumen som passar mig bäst. Patapumen har lite för långa axelband, men den avlastar jättebra ändå tycker jag eftersom avbärarbältet passar mig så bra och Agnes gillar ändå inte när man drar åt så hon sitter jättetight mot min rygg.
Angelpacken är jag nyfiken på, men den är så himla hög i ryggen och det tror jag inte kommer gå hem hos lilla damen.
Angelpack Eco Carrier är något lägre i ryggen än AngelPack LX.

Annars tycker jag Patapumen brukar sitta bra på små och smala personer och även Connecta.
Patapum Toddler är ca 8 cm högre i ryggen än Patapum Baby och har 2 remmar från axelbandet istället för en. Sedan tycker jag att Manducan ofta kan sitta bra även när man är smal, om man korsar banden i ryggen.
Användarens profilbild
Av sarahlc
nu har jag kollat runt en jäkla massa. och bestämt mig, en beco butterfly beställd så får vi se hur den funkar. :D

tack för hjälpen snälla ni!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?