Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Idag är min sista dag som hemmamamma. På måndag tar maken över. Agnes vill fortfarande inte åka vagn om hon inte är trött och ska sova så han behöver ett bärdon, men vad? Just nu känns det som att bärstol är det enda alternativet.
Han får inte upp Agnes på ryggen själv med en vanlig sele. Butterflyen hade varit perfekt, men han är för stor för den. Han är hyfsat lång (190 cm) men har väldigt lång och bred rygg. Han har stor mage, så han måste ha avbärarbälte runt höften. Det gör ju att Agnes sitter långt ner och ser inte ett jota eftersom hon har huvudet mitt på makens rygg. Det ser dessutom inte ut att vara så skönt att sitta mot en sån bred rygg. När jag bär henne hamnar ju hennes ben liksom om min midja.

Är det bärstol som gäller eller finns det andra alternativ? Går det att bära utan avbärarbälte?
Användarens profilbild
Av Johanna W
Manducan är ju rejäl och bra tycker jag (sitter bra på min man iaf, även när han har på sig sin enorma täckjacka). Kan han inte köra fuskvarianten som jag gör varje dag; sätta selen i soffan mot ryggstödet, barnet på, sätta sig själv framför och spänna fast? Utomhus får man hitta en bänk eller liknande.
Joxa skrev:Manducan är ju rejäl och bra tycker jag (sitter bra på min man iaf, även när han har på sig sin enorma täckjacka). Kan han inte köra fuskvarianten som jag gör varje dag; sätta selen i soffan mot ryggstödet, barnet på, sätta sig själv framför och spänna fast? Utomhus får man hitta en bänk eller liknande.
Hur stor är din man? Manducan kände stor, men det löser ju inte problemet att Agnes hamnar så långt ner på ryggen...
Användarens profilbild
Av Johanna W
Knyttet & K skrev:
Joxa skrev:Manducan är ju rejäl och bra tycker jag (sitter bra på min man iaf, även när han har på sig sin enorma täckjacka). Kan han inte köra fuskvarianten som jag gör varje dag; sätta selen i soffan mot ryggstödet, barnet på, sätta sig själv framför och spänna fast? Utomhus får man hitta en bänk eller liknande.
Hur stor är din man? Manducan kände stor, men det löser ju inte problemet att Agnes hamnar så långt ner på ryggen...
Han har XL på tröjor, men det finns mån kvar att öka storleken. Sixten får ansiktet mitt på hans ryggtavla, men på mig ser han inte heller över axeln varken med selar eller sjalar (det ser man på min avatar tex). Han får vrida på huvudet. :)
Användarens profilbild
Av Johanna W
Apelsin skrev:tror ändå på sele och jag tror han fixar det. J är inte så flexibel i lederna men klarar att få upp abrnen på ryggen utan problem, man kan ta upp via en säng eller stol också.
sålänge hon inte klagar för mycket så
Joxa skrev:
Knyttet & K skrev:
Han har XL på tröjor, men det finns mån kvar att öka storleken. Sixten får ansiktet mitt på hans ryggtavla, men på mig ser han inte heller över axeln varken med selar eller sjalar (det ser man på min avatar tex). Han får vrida på huvudet. :)
Men han är ju inte så stor. (min smalis tror han har L :roll: )
Nej han är inte jättestor, men han brukar ha en monstruös dunjacka som skulle passat på tomtefar själv, och Manducan funkar och är inte ens i ytterläge då. :tumup:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
thowida skrev:min man provade becon han är som din över 1,90 och bredaxlad klart sonen hamnar långt ner men det gör han nog oavsett sele.
Ja, så är det ju. Det var därför jag funderade på bärstol. Då kommer ju barnet högt.
Användarens profilbild
Av katha
Min karl är nästan 2 m, 130 kg. Han vill inte bära i nåt annat än meitai. Där kan han justera hur som helst. Det finns ju jättemånga olika varianter att få upp barnet på rygg. I mt kan man ju få barnet att sitta högt upp. Ni kan ju skaffa en med vadderat midje och axelband så känns det mer som sele? Finns ju tom med spänne på!
Av sjaltokan
Knyttet & K skrev:
thowida skrev:min man provade becon han är som din över 1,90 och bredaxlad klart sonen hamnar långt ner men det gör han nog oavsett sele.
Ja, så är det ju. Det var därför jag funderade på bärstol. Då kommer ju barnet högt.
Jo men vill man bära i det? Tycker bärstol ser jätteotympligt ut.. :oops: fast klart de kommer högt upp
katha skrev:Min karl är nästan 2 m, 130 kg. Han vill inte bära i nåt annat än meitai. Där kan han justera hur som helst. Det finns ju jättemånga olika varianter att få upp barnet på rygg. I mt kan man ju få barnet att sitta högt upp.
Men en MT måste han ju ändå ha midjebältet högre än i midjan/på höften för att barnet ska komma högt upp eller? :hmm:
Användarens profilbild
Av zink
Vi har en begagnad Vaude-bärstol som vi använt till skogs å så. Inte som ersättning för vagn och sele utan komplement.

Men - det blir liksom BabyBjörnshäng i en sådan. Smal gren ju. Trots att den i övrigt är välgjord med säkerhetssele, vaddering, inbyggd ryggsäck, regntak m m.

Fast nu når han ner och kan avlsta sig med benen så!

Så jag håller tummarna för att det löser sig med sele!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?