Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Picea
Håhåjaja, här har man gått omkring och nästan blivit exklusiv sele- och vagnanvändare p g a sjalproblem, så kommer man på att det faktiskt går att fråga om hjälp om sjalar på sjalbarn! :lol:

Om jag knyter omslutet x på ryggen så slutar det alltid med att sonen dinglar som i en babybjörn, eftersom han trycker ihop benen så att sjalen glider undan. Jag brukar lägga sjalen runt honom, slänga upp honom på ryggen och knyta på bröstet först, sen försöker jag ju dra i kanterna så gott det går, men han är ju en rörlig tvååring, så det är inte helt lätt. Har ni några tips för bra ryggbärande?
Användarens profilbild
Av Keke
Hej

Det där har nog hänt oss alla :wink:

Mycket tyg i knävecken och sedan dra åt så det är blir fast, tycker jag hjälper. Sitter han tillräckligt mycket i grodställning? om rumpan är längre ner än knävecken är det svårare för dem att ställa sig upp i sjalen.

Lycka till
Användarens profilbild
Av Alven
När jag lagt upp barnet på ryggen med sjalen om oss och knutit på bröstet, brukar jag se till att hennes ben är så långt isär som det går och tajta till sjalen under hennes rumpa ganska ordentligt. Dra åt knuten mao, och framfört allt undersidan så att säga. Sedan knyter jag resten (omslutet X) och ser även då till att kanterna är ordentligt åtdragna. Sen kommer hon inte ur fläcken... :lol:
Användarens profilbild
Av Picea
Tack så mycket!

Jag skall alltså lägga allt överskottstyg (i den mån det blir något) i knävecken och under rumpan, placera knäna högt och vara noggrann redan med knuten. Finns säkert en del att förbättra där.

Sen blir jag aldrig klok på vilket knäveck jag skall lägga överskottstyget i, är det det närmsta eller det bortre från den axeln sjaländen ligger över? På thowidas bild ser det ut som det är det bortre, stämmer det?
Av sjaltokan
Picea skrev:Tack så mycket!

Jag skall alltså lägga allt överskottstyg (i den mån det blir något) i knävecken och under rumpan, placera knäna högt och vara noggrann redan med knuten. Finns säkert en del att förbättra där.

Sen blir jag aldrig klok på vilket knäveck jag skall lägga överskottstyget i, är det det närmsta eller det bortre från den axeln sjaländen ligger över? På thowidas bild ser det ut som det är det bortre, stämmer det?
Jag lägger det oftast i det borte men det är nog också för att jag tycker det är lättast att få det tillräckligt tight då.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?