Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gegga
Från när kan en mei tai användas och hur länge? Vad ska man tänka på? Sy eller köpa?

Med förra barnet blev jag sjalfrälst och tänkte köra på det även denna gång, men funderar på att utöka bärandet ytterligare. Syskonskaran kommer från och med april att bestå av en pytting och en tvååring.
Av sjaltokan
Från när beror på hur den är sydd några har sytt så man kan dra ihop ryggplattan och då går det ju från nyfödd, men kanske från 3-4 månader, hur länge så länge du bär.. :D

Många tycker det är ett bra komplement till sjal, går fortare än att knyta upp men är skönare än sele. Vissa har sytt med spänne i midjan för att det ska gå ännu fortare och bli mindre att knyta.

Jag tycker det var lättare att sy en själv när jag provat några andras får du visste jag vad jag tyckte om och inte gillade, det finns ju sybeskrivning under gör det själv. Men som vanligt välj en du tycker är snygg eller tyg du tycker är snyggt.
Det som jag tycker har varit av vikt är att fodra midjeremmen med liggunderlag eller filt eller något annat, annars kör det gärna in och blir inte behagligt att bära större barn.
Användarens profilbild
Av frida
Jag bar A när hon var nån vecka och lindade om henne i en filt och stoppade sen "paketet" i MTn.
Att tänka på tycker jag är att den inte är för smal upptill (mellan axelremmarna). Midjeremmen brukar jag fodra med dubbet foder, dvs inte så jättetjockt men jag tycker det funkar. Sy en själv om du känner dig händig, det är lätt.
Användarens profilbild
Av Nova
Från nyfödd tycker jag funkar.
Jag bar våran plutt i MT från start. Satte honom som en groda med benen inuti MTn.
När han blev någon månad drog jag ihop MTn vid basen så att den blev smalare och lät honom sitta med benen utanför.
Ett smidigt och flexibelt bärredskap som fungerar så länge du önskar att bära.

Sy själv om du har lust och tid. :wink:
Det är inte svårt, men tar lite tid i anspråk. Särskilt om man vill göra den noggrant och omsorgsfullt.
Användarens profilbild
Av thanisa
thowida skrev: Många tycker det är ett bra komplement till sjal, går fortare än att knyta upp men är skönare än sele. Vissa har sytt med spänne i midjan för att det ska gå ännu fortare och bli mindre att knyta.
Förlåt mig detta är inte alls riktat mot dig thowida, men jag har en fråga. Jag hör ofta att MT är enklare än sjal och går snabbare att knyta upp och att det är mindre tyg. När jag provat mt så finner jag det så tvärtom. Istället för två ändar så har man fyra att hålla koll på. Längden på den blir ju inte så mycket kortare för axelbanden. När jag ser folk tar på sig mt så känns det inte alls som om det går fortare än med sjalen. Ni som gillar mt upplys mig om varför de är bättre än sjal.
Användarens profilbild
Av Beckah82
thanisa skrev:
thowida skrev: Många tycker det är ett bra komplement till sjal, går fortare än att knyta upp men är skönare än sele. Vissa har sytt med spänne i midjan för att det ska gå ännu fortare och bli mindre att knyta.
Förlåt mig detta är inte alls riktat mot dig thowida, men jag har en fråga. Jag hör ofta att MT är enklare än sjal och går snabbare att knyta upp och att det är mindre tyg. När jag provat mt så finner jag det så tvärtom. Istället för två ändar så har man fyra att hålla koll på. Längden på den blir ju inte så mycket kortare för axelbanden. När jag ser folk tar på sig mt så känns det inte alls som om det går fortare än med sjalen. Ni som gillar mt upplys mig om varför de är bättre än sjal.
Jag tycker det är snabbt och enkelt att få till bra, även när man var ovan. Nu knyter jag en sjal så den sitter jättebra fort men så var det ju inte från början, då tog det tid att knyta så det satt jämnt och skönt.

En MT är lixom svårt att misslyckas med knytningen, lite som en trikåsjal med en pyttebebis, alla kan knyta en okej knytning.
Av sjaltokan
Beckah82 skrev:
thanisa skrev:
Jag tycker det är snabbt och enkelt att få till bra, även när man var ovan. Nu knyter jag en sjal så den sitter jättebra fort men så var det ju inte från början, då tog det tid att knyta så det satt jämnt och skönt.

En MT är lixom svårt att misslyckas med knytningen, lite som en trikåsjal med en pyttebebis, alla kan knyta en okej knytning.
Ungefär så tänker jag också, som van sjalare föredrar jag ju sjal men jag vet hur knöligt det var att få till knytningar speciellt på ryggen innan jag övat typ 100 ggr, MT är ju svårare att misslyckas med.. och har du dessutom spänne i midjan blir det ju ett mellanting mellan sele o sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?