Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag hittade förresten ett fantastiskt ullgarn på Coop igår. Tyvärr fanns det bara ett nystan (100g) av den färgen jag ville ha, och jag var inte säker på att det skulle räcka till nånting. :cry:
Ullrika heter det om nån är på väg till Coop Forum och vill gosa lite. 8)
Användarens profilbild
Av ellla
Vad roligt med ullgarn på coop! ska kolla på min affär nästa gång vi far och handlar. Ofta har de bara acrylgarner med glitter i... och det är inte riktigt min grej. Fast jag har nog köpt sockgarn där...

Jag håller på att sticka en poncho, jag kommit kanske 15 centimeter, så den blir klar lagom till nästa vinter kanske :D
zandrama skrev:Dog den här tråden nu? :cry:
Själv sitter jag mitt uppe i ett koftprojekt och ska samtidigt plugga och pyssla lite annat (till januaribytet bla) så jag hinner inte riktigt skriva. Men jag lääääser allt och njuter av alla bilder. :love:

Asereth: Dina sockar är verkligen underbara! :love:
Hur gör man för att slippa stegar mellan stickorna?
Nej, nej tråden får inte dö! Jag håller koll men kan inte skriva dagligen.

Gällande stegarna, menar du att det blir glest? Jag gör så att jag drar åt tråden ordentligt och stickar mkt tightare de två sista maskorna innan stickbyte och de två första å nästa sticka. I början av min strumpstickekarriär så blev det lite glest men nu stickar jag ganska jämt över alla men som sagt, dra åt lite extra när du gör övergången så ska du se att stegarna minskar. :D
Själv fortsätter jag sticka sockar. Har sitckat ett par till min minsting. Det är ganska kul att sitcka barnsockar för det går så snabbt. Såg en film och stickade en socka. :)

Jag har nu påbörjat ett par vuxensockor i tjockt sockgarn. Får se hur lång tid det tar. Just nu hålelr jag på at tlösa lite datorproblem här hemma vilekt tar en nedrans massa tid i anspråk utan att man kommer så långt. Saknar min stickning men stjäl åt mig lite tid när tillfälle ges.

Ska också rens alite och försöka sälja av lite av mina liggande garner. En del vet jag liksom inte vad jag ska göra med. Ärvde ju en massa garn av mormor när hon blev dålig så allt är ju inte sånt som man själv köpt för framtida projekt utan sånt som mormor lagrat.
Användarens profilbild
Av MuuM
Asereht skrev:Själv fortsätter jag sticka sockar. Har sitckat ett par till min minsting. Det är ganska kul att sitcka barnsockar för det går så snabbt. Såg en film och stickade en socka. :)

Jag har nu påbörjat ett par vuxensockor i tjockt sockgarn. Får se hur lång tid det tar. Just nu hålelr jag på at tlösa lite datorproblem här hemma vilekt tar en nedrans massa tid i anspråk utan att man kommer så långt. Saknar min stickning men stjäl åt mig lite tid när tillfälle ges.

Ska också rens alite och försöka sälja av lite av mina liggande garner. En del vet jag liksom inte vad jag ska göra med. Ärvde ju en massa garn av mormor när hon blev dålig så allt är ju inte sånt som man själv köpt för framtida projekt utan sånt som mormor lagrat.
Länka till auktionerna här, eller lägg ut dem här. ;-)

/MuuM
Senast redigerad av MuuM den tor jan 22, 2009 13:02, redigerad totalt 1 gånger.
Muuminmamman skrev:Länka till auktionerna här, eller lägg ut dem här. ;-)

/Inger
Lägger ut här i GDS. :D
Senast redigerad av Asereht den tor jan 22, 2009 15:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av glis
Jag är ensam hemma, kisen är på inskolningens sista dag, på tisdag börjar jag jobba. Försöker plocka i ordning lite när jag nu har tid, men jag vågar inte gå upp på övervåningen för där ligger min möss-stickning och lockar. De klara färgerna suger mig till sig och mönstret... Nehej, nu skall jag torka köksbordet istället! Jag kommer inte lämna den här tråden, men jag öär ju inte ha samma tempo som nu :cry:
Jag håller på att sticka en mössa, men det går segt. Jag hatar rundstickan jag använder. Den stramar och själva vajern är stel och bänglig.
Sen har jag hittat koftan jag vill sticka, nu måste jag bara komma åt mönstret. Det är ur en Rowankatalog, men jag vill inte ha den i garnet som anges. På min garnaffär sa de dock att man kan köpa lösmönster, jag hoppas de har det.
Användarens profilbild
Av MuuM
Knyttet & K skrev:Jag håller på att sticka en mössa, men det går segt. Jag hatar rundstickan jag använder. Den stramar och själva vajern är stel och bänglig.
Sen har jag hittat koftan jag vill sticka, nu måste jag bara komma åt mönstret. Det är ur en Rowankatalog, men jag vill inte ha den i garnet som anges. På min garnaffär sa de dock att man kan köpa lösmönster, jag hoppas de har det.
KnitPicks... :-)

/MuuM

PS. Glis, jag såg ditt inlägg. Hoppas din födelsedag kommer snart. ;-)
Användarens profilbild
Av tweed
Muuminmamman skrev:
Knyttet & K skrev:Jag håller på att sticka en mössa, men det går segt. Jag hatar rundstickan jag använder. Den stramar och själva vajern är stel och bänglig.

/MuuM

Nu funderar jag på om det inte är min födelsedag som ska komma snart, jag har nämligen ett Knitpicksset som ligger och väntar, glis har redan köpt sig ett set på egen hand 8) Min födelsedag är på tisdag :app:
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
Muuminmamman skrev:

/MuuM

Nu funderar jag på om det inte är min födelsedag som ska komma snart, jag har nämligen ett Knitpicksset som ligger och väntar, glis har redan köpt sig ett set på egen hand 8) Min födelsedag är på tisdag :app:
Ah, så är det nog. :-) Jag skummade igenom tråden och nån ropade på mig.

Grattis, jag gillar dem verkligen skarpt! Har nu min tvåändsstickning på dem och det är såååå mycket enklare!

/MuuM
Jag har köpt upp ett lager med knitpicks strumpstickor och jag älskar dem! Så himla mysiga. :loving: Nu är jag ju så sugen på de andra också men ajg har ju redan denisestickor så det känns lite onödigt. *suck*
Användarens profilbild
Av MuuM
Asereht skrev:Jag har köpt upp ett lager med knitpicks strumpstickor och jag älskar dem! Så himla mysiga. :loving: Nu är jag ju så sugen på de andra också men ajg har ju redan denisestickor så det känns lite onödigt. *suck*
Du får ju pengar när du säljer ditt garn... ;-) :twisted:

/MuuM
Muuminmamman skrev:
Asereht skrev:Jag har köpt upp ett lager med knitpicks strumpstickor och jag älskar dem! Så himla mysiga. :loving: Nu är jag ju så sugen på de andra också men ajg har ju redan denisestickor så det känns lite onödigt. *suck*
Du får ju pengar när du säljer ditt garn... ;-) :twisted:

/MuuM
Joooo...och så fyller jag år snart... :mrgreen:

Nu har jag lagt in bild på senaste sockarna som jag stickade till min minibuse. Mellanbusen deklarerade just att han vill ha likadana. Vi får väl se om jag kan prata in honom på en annan färg. 8)
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?