Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gegga
Funderar på det här med att bära med sjal fast man redan bär på en. Lillasyster väntas i april och magen börjar bli stor och tung. Samtidigt har blivande storebror på snart två år gått och blivit mammig utan dess like och vill gärna bli buren titt som tätt (bör kanske snarare läsas som "vägrar titt som tätt att ta ett endaste steg till"). Och ska man då ändå bära så är det ju lika bra att nyttja sjalen tänker jag; det blir ju smidigare på alla sätt och vis. Men vilka knytningar är lämpligast för att få till vikten och allt annat så bra som möjligt? Några tankar och förslag? Äger ringsjalar och vävda långsjalar från 4-5 meter.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ryggsäck med tibetanskt avslut tror jag är bra. Vrickesikker är nog ännu bättre men fråga är om längden på dina sjalar räcker, jag måste ha en som är en bit över fem meter för att kunna knyta den.
Ingen av dem knyts runt magen.
Jag tycker inte att det är skönt med knut på magen, ska ha barn i maj och har också en snart tvååring :D
Av eamane
De få ggr som jag bar knöt jag under magen. Magen var så stor och tung att det var skönt med lite extra lyft under den :)
Användarens profilbild
Av Scilla
Nu var det ju sjalar du hade, men jag har alltid tyckt att bärsele (Beco i det här fallet) funkar bäst med gravidmage - avbärarbältet går fint att sätta längre ner på höften och då blir det hur bekvämt som helst. Men jag är ingen knytvirtuos heller...
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag bar på ryggen och knöt sjalen under magen vilket var riktigt skönt. Korta stunder bar jag också i ringsjal och då satt Julia nästan gränsle över magen (kom väldigt högt upp) mot slutet av graviditeten. Det var tungt.
Av eamane
Måsen skrev:Jag bar på ryggen och knöt sjalen under magen vilket var riktigt skönt. Korta stunder bar jag också i ringsjal och då satt Julia nästan gränsle över magen (kom väldigt högt upp) mot slutet av graviditeten. Det var tungt.
Jag lyckades ju få till ringsjal på ryggen i somras, funkade riktigt bra :) http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 4&t=102126
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?