Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Auroratiger
Bu eller bä?

Det ser ju bra ut på bild, men är det något att rekommendera i praktiken, och i så fall från vilken ålder?
Användarens profilbild
Av kogkarin
Jag har ammat min minsting mycket i ringsjal. Det har funkat jättebra!
Användarens profilbild
Av naimiez
Gjorde det tidigt då jag stekte pannkakor och den stora skrek pga låg sockernivå och lillen för att han var hungrig....vad göra? Amma i sjal ;-)
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har ammat större barn i ringsjal (från ca 8 mån). Hur bra som helst. Om jag får nån mer bebis tänker jag testa med pyttis också, tror det är toppen.
Användarens profilbild
Av annemi
Ammade mycket i ringsjal när lillan var mindre. Helt suveränt. Å laga mat samtidigt gick alldeles utmärkt. :D
Användarens profilbild
Av bellisbella
Tycker det är toppen att amma i ringsjalen! Nu när vi varit borta på semester har den varit ett måste i packningen till utflykterna, så skönt att kunna skärma av när lillen matas, o han börajr dessutom vara väldigt nyfiken o lättstörd...
Av belinda
Funkade jättebra när jag väl fått till det med ringsjal. (Typ när han var fem månader). Önskade då att jag fått kläm på ringsjalar när han var liten och ville amma jämt.
Användarens profilbild
Av tinaw
Super när man väl blivit sams med ringsjalen. Vilket tog mig ett par år :lol: men jag ammade mycket i bärpåse (eftersom jag ofta går o ammar blev det i praktiken så att sjalen åkte fram så fort jag skulle amma om den inte redan satt på.
Användarens profilbild
Av Elin G
tinaw skrev:Super när man väl blivit sams med ringsjalen. Vilket tog mig ett par år :lol: men jag ammade mycket i bärpåse (eftersom jag ofta går o ammar blev det i praktiken så att sjalen åkte fram så fort jag skulle amma om den inte redan satt på.
Kapar tråden :oops: . Är det lättare med pyttis i bärpåse alltså? Varför då?
Användarens profilbild
Av tinaw
Nä lättare vet jag inte. Jag fick inte till ringsjal alls, så då var det inte ett alternativ. Och ärligt talat försökte jag nog inte så frenetiskt heller, bärpåse tycker jag funkar jättebra :lol:
Användarens profilbild
Av ylkir
Både bu och bä tycker jag. Jag gjorde det ibland när situationen krävde det, men har man som jag, stora tunga och dessutom an gravitationens påverkade tuttar så blir det lite bökigt att få fram och för bebisen att få bra tag (Hade en väldigt tuff start på amningen så det där med taget var verkligen nog för vår del.) Men visst är det en ursmidig lösning, om man får kläm på det.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Så ringsjalar är lite krångliga alltså? Det låter så på en del av er. Det ser ju så enkelt ut... :P

Men det borde ju vara ett perfekt extra stöd när bebis börjar bli större och tyngre.
Av Christer Romson Lande
Det är väl en smakfråga. Jag och Margot har tyckt att ringsjal varit supersmidigt. Det är ju förstås bara hon som ammat i den men det verkar ha funkat bra. Men då har hon i och för sig inte provat att amma i något annat bärhjälpmedel (om man inte räknar famnen som hjälpmedel).
Av belinda
Auroratiger skrev:Så ringsjalar är lite krångliga alltså? Det låter så på en del av er. Det ser ju så enkelt ut... :P

Men det borde ju vara ett perfekt extra stöd när bebis börjar bli större och tyngre.
jag blev vansinnig efter ett par försök med ganska liten bebis (kanske två mån) slängde den i ett hörn för att aldrig prova igen. Han bara vobblade liksom :lol: när han blivit stadigare i ryggen fick jag till det äntligen. Tror det kommer gå mycket lättare att använda ringsjal med nästa bebis nu nrä jag vet jur man gör liksom.
Men som sagt, ringsjal är ju jättesmidigt för kortare stunder om man hanterar det :D
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Stötta är okej tycker jag, jag ser sjalammandet mest som ett möjligt hjälpmedel att hålla bebisens kroppstyngd uppe.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?