- tor jan 08, 2009 10:21
Just när jag färgade bohuslän så använde jag två färgtråg men annars så har jag använt ett. Jag använde två då jag var osäker på hur mycket det annars skulle synas då det var en såpass svag färg och jag blev nöjd med resultatet. Du har rätt den har lite lavendelton i sig nu.
Titta i den tråden på the babywearer där det är silver de färgat. Där kan man se hur olika färger blir. Även om de har andra fabrikat i usa så kan man ändå få ett hum om hur olika färger tar på silver. Jag tror själv att jag nog hade aktat mig för brun då jag tycker att många av de som blivit brunfärgad har fått för lite skiftningar i sig och man vill ju gärna se mönstret.
Apelsin skrev:Apelsin har helt rätt, Det var en aqua som färgades med nitors mandarin, det blev mycket citrus i den meningen.Dorotea skrev:var det inte en auqa som färgades med mandarinthanisa skrev:silver är fin. Jag har själv bara färgat en silver och den färgade jag rosa och den gillar jag väldigt mycket. Det är bohuslän, som jag färgade och resultatet är inte en rosa sjal utan en sjal som påminner om bohusläns granit eller ljungen med graniten brevid. På denna dator ser den mer grå ut än vad den är i verkligheten men på den vanliga datorn så återges färgerna bra.![]()
![]()
Mycket fin. På min skärm ser den ut att dra åt det lila hålet. Men jag har nog med lila sjalar.Vad ska jag hitta på då?
![]()
Vilken wellen utgick du ifrån när du färgade din skog eller vad du kallar den, den fantastiska gröna
Och hur mycket färg använde du? Jag har tråkig erfarenhet av att färga sjalarför det blev liksom för mycket färgat, originalfärgen lyste inte igenom så mycket som jag hade hoppats på. Tänk om jag slänger in den i ett brunt färgbad och så blir den helt enfärgad brun utan några well-skiftningar.
Just när jag färgade bohuslän så använde jag två färgtråg men annars så har jag använt ett. Jag använde två då jag var osäker på hur mycket det annars skulle synas då det var en såpass svag färg och jag blev nöjd med resultatet. Du har rätt den har lite lavendelton i sig nu.
Titta i den tråden på the babywearer där det är silver de färgat. Där kan man se hur olika färger blir. Även om de har andra fabrikat i usa så kan man ändå få ett hum om hur olika färger tar på silver. Jag tror själv att jag nog hade aktat mig för brun då jag tycker att många av de som blivit brunfärgad har fått för lite skiftningar i sig och man vill ju gärna se mönstret.
Mamma till T (flicka) -0202 och F (pojke) -0606