Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Asereht - Tack! Den blev riktigt trevlig faktiskt, men kanske lite för tunn för att funka riktigt bra nu när det varit riktigt kallt, men när det håller sig på rimliga minusgrader funkar den fint! :tumup:

Bubbi - Vilken läcker kofta! Läckert med ett så många och täta flätor, känns som om du tog flätmönster till en ny nivå där! :vågen:

Nebulosa skrev:
Bubbi skrev:Nebolusa, jag brukar göra öglor av garn och lägga den över högra stickan, sedan är det bara att flytta dem från höger till vänster när man stickar på nästa varv.
Jaha, små öglor som bara flyttar med. Då förstår jag. Tackar! :vågen:
Är det till detta man använder sånna där små ringar som kallas stickmarkörer alltså? :hmm:

(Om man bara har dem liggandes på stickan så förstår jag ju plötsligt hur man ska få den att fungera... Tidigare fattade jag det som att man stickade fast dem, men jag fick liksom inte ihop det hur man skulle få loss de där små ringarna efteråt... :hellu:)
Användarens profilbild
Av tweed
Nebulosa skrev:
Nebulosa skrev:
Bubbi skrev:Nebolusa, jag brukar göra öglor av garn och lägga den över högra stickan, sedan är det bara att flytta dem från höger till vänster när man stickar på nästa varv.
Nu försökte jag på nytt. Märktrådarna var otydliga. Alltså de var för stora öglor så jag visste inte vilka maskor de skulle ligga emellan. :| Nytt försök i morgon. Tur att jag är envis ändå.

Men att sticka strumpor med en miljon strumpstickor i vägen... :whut: där ger jag nog upp just nu. Morr! :evil:
Magic loop 8) http://www.youtube.com/watch?v=BtBSmxGomPk
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:Bubbi - Vilken läcker kofta! Läckert med ett så många och täta flätor, känns som om du tog flätmönster till en ny nivå där! :vågen:
Tack! Tyvärr kan jag inte alls ta åt mig äran för designen, den har jag kopierat rakt av.
Bild
Bubbi skrev:
CrazyMagpie skrev:Bubbi - Vilken läcker kofta! Läckert med ett så många och täta flätor, känns som om du tog flätmönster till en ny nivå där! :vågen:
Tack! Tyvärr kan jag inte alls ta åt mig äran för designen, den har jag kopierat rakt av.
Tycker det är lika bra gjort ändå! :heart:

(...flätor tycker jag annars har en tendens att lätt kännas lite tråkiga :hide: men här när det belv så många blev det ju fräckt jue! 8) )
Användarens profilbild
Av tweed
Nebulosa skrev:
kvarnvik skrev:
Nebulosa skrev:
Nebulosa skrev:
Nu försökte jag på nytt. Märktrådarna var otydliga. Alltså de var för stora öglor så jag visste inte vilka maskor de skulle ligga emellan. :| Nytt försök i morgon. Tur att jag är envis ändå.

Men att sticka strumpor med en miljon strumpstickor i vägen... :whut: där ger jag nog upp just nu. Morr! :evil:
Magic loop 8) http://www.youtube.com/watch?v=BtBSmxGomPk
Jo, jag har funderat på det och sett det där på youtube. Men var hittar jag svenska mönster med magic loop? För jag vet inte hur jag ska omvandla sockmönster till ML. :hmm: Går det ens?
Jag ska ge det en chans i alla fall, och prova hur det känns. Trots att det ser krångligt ut. :shock:
Tack!
Det är bara att köra på vilket mönster som helst som är avsett för strumpstickor, men om det ska stickas annat än runt, runt så får man kanske använda markörer och dela upp så att maskorna är delade i fyra som det blir på strumpstickor. (oj vilken lång mening)
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:
Bubbi skrev:
Tycker det är lika bra gjort ändå! :heart:

(...flätor tycker jag annars har en tendens att lätt kännas lite tråkiga :hide: men här när det belv så många blev det ju fräckt jue! 8) )
Jag tycker som du, att det lätt blir lite tråkigt med flätor. Men denna kofta kände jag var i en helt annan liga. :D
Elina skrev:Hur många olika projekt håller ni på med samtidigt??

Jag håller på med 2 mössor och en sjal just nu... Tror jag, har säkert nått annat som ligger oxå... :hide:
För några veckor sen hade jag flera saker till, har gjort klart massor :D
Jag försöker att inte ha mer än ett av varje sort igång åt gången men det lyckas aldrig (alltså, ett stickprojekt, ett broderiprojekt och ett sämnadsprojekt). Just nu har jag två stickprojekt som är i stadiet fästa trådar och montera och ett pågående.
Denna tråden har verkligen väckt min stickarlusta igen. Virkar ju mest nu för tiden. Men så föddes det helt plötsligt två små tjejer i kompiskretsen med bara dagars mellanrum och jag har redan planerna färdiga för vad de ska få, virkade klänningar, så nu får sticklustan vänta lite till.

Det kanske är bra iofs. Då har jag kanske råd med knitpicks sedan.
Nebulosa skrev:Nu försökte jag på nytt. Märktrådarna var otydliga. Alltså de var för stora öglor så jag visste inte vilka maskor de skulle ligga emellan. :| Nytt försök i morgon. Tur att jag är envis ändå.
Det kanske är otydligt, men nere vid stickan så går det ju inte att ta miste - där ser man mellan vilka maskor tråden ligger. Men jag håller med om att det är mest praktiskt att ha markörer som är lagom stora för de stickor man använder just då.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?