Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
mammagumman skrev:Så om jag förstått det hela rätt så räcker det med den smala och 4,7 m om man inte är lite extra smal?
ja 4,7 m räcker om du inte vill ha lååånga ändar
Av Löv
Jag får längre svansar med Zara 4,7 än med mina didysar... Tycker den känns längre utan att ha mätt. Jag är 177 lång och storlek M. På bredden känns den inte för smal. Nu är ju min bebis bara ett halvår, men han väger trots allt tio kilo. På skoj har jag knutit upp femåringen också och det fungerade faktiskt!! :loving:

Jag bär mest på ryggen just nu och tycker smidiga Zara är perfekt till omsluten ryggknytning. Att de snedskurna ändarna är längre än på många andra sjalar är inget som stör mig. Knuten blir liten och smidig.

En riktig önskesjal eftersom den är så lätt att "gå in" och få mjuk och smidig.
Användarens profilbild
Av millla
Snabb fråga bara, kan inte testa just nu för sjalbarnet sover, men om jag kan knyta omslutet X på mage med en 4,2 då bör väl den även räcka till omslutet X på ryggen? Vilken knytning kräver mest sjal av dessa två?
Av sjaltokan
millla skrev:Snabb fråga bara, kan inte testa just nu för sjalbarnet sover, men om jag kan knyta omslutet X på mage med en 4,2 då bör väl den även räcka till omslutet X på ryggen? Vilken knytning kräver mest sjal av dessa två?
omslutet x på magen med knyten fram
Användarens profilbild
Av millla
thowida skrev:
millla skrev:Snabb fråga bara, kan inte testa just nu för sjalbarnet sover, men om jag kan knyta omslutet X på mage med en 4,2 då bör väl den även räcka till omslutet X på ryggen? Vilken knytning kräver mest sjal av dessa två?
omslutet x på magen med knyten fram
Ja, men det räcker inte min 4,2 till. Jag knyter på ryggen. Men om jag då knyter Omslutet X på ryggen så får jag ju knuten fram, och det är väl där man helst vill ha den?
Av sjaltokan
millla skrev: Ja, men det räcker inte min 4,2 till. Jag knyter på ryggen. Men om jag då knyter Omslutet X på ryggen så får jag ju knuten fram, och det är väl där man helst vill ha den?
Ja.. en 4,2 m bör räcka för dig
Användarens profilbild
Av skogsväsen
Knyter ni på de sneda ändarna eller knyter ni innan? Jag fattar inte varför jag tycker att den är kortare när alla andra verkar tycka att den är längre jämfört med andra sjalar :hmm: . Jag knyter innan den sneddar av förutom när vi skall amma eller/och om vi båda har riktigt mycket ytterkläder på oss.
Av sjaltokan
skogsväsen skrev:Knyter ni på de sneda ändarna eller knyter ni innan? Jag fattar inte varför jag tycker att den är kortare när alla andra verkar tycka att den är längre jämfört med andra sjalar :hmm: . Jag knyter innan den sneddar av förutom när vi skall amma eller/och om vi båda har riktigt mycket ytterkläder på oss.
Det är därför du upplever den kort, den har låånga sneda ändar..
Av gegga
skogsväsen skrev:Knyter ni på de sneda ändarna eller knyter ni innan? Jag fattar inte varför jag tycker att den är kortare när alla andra verkar tycka att den är längre jämfört med andra sjalar :hmm: . Jag knyter innan den sneddar av förutom när vi skall amma eller/och om vi båda har riktigt mycket ytterkläder på oss.
Hmmm - är det din bit jag fått extra då? :wink: Tycker att min är enormt lång! Velade och valde den längre för säkerhetsskull, men det var nog fel. Fast då kan ju sambon (30 cm längre) lättare använda den.
Användarens profilbild
Av skogsväsen
Så ni andra knyter på spetsarna?
Det är ju inte helt snällt att ta en bit av min :wink: men bra att maken också kan använda den.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?