Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av skogsväsen
thowida skrev:vår är 4,7 m och orginal 60 bred
Våran är lika, men den känns betydligt kortare än andra sjalar i samma längd så velar man mellan två längder bör man ta den längre. Underbar sjal :heart:
Användarens profilbild
Av millla
Tassar en högaktuell tråd...
Användarens profilbild
Av millla
skogsväsen skrev:
thowida skrev:vår är 4,7 m och orginal 60 bred
Våran är lika, men den känns betydligt kortare än andra sjalar i samma längd så velar man mellan två längder bör man ta den längre. Underbar sjal :heart:
Hur kommer det sig? Varför känns den kort? Beror det på att den är förhållandevis smal?
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har 5,2 och 60 bred, den är perfekt för omslutet på magen med knuten fram och lite tampar.

Jag är 165 cm lång och drar M+ på överkroppen.

Så här ser det ut (obs, sjalen är dock inte tvättad på bilden, och vad jag förstår så krymper den lite):

Bild

Jag tycker inte att den känns just kortare än andra sjalar (fast jag har inte haft någon 5,2 förut), däremot är den ju relativt smal och väldigt smidig så det känns verkligen inte otympligt med den extra längden.
Användarens profilbild
Av millla
Är det lite väl smalt med 60cm bredd? Min Didy är 65cm bred och jag har ju ganska mycket tyg över på bredden, men jag är ändå lite orolig att 60 blir för smalt. Men Zara EV är ju 70 och det är för brett.
Användarens profilbild
Av skogsväsen
Jag tror att känslan kommer av de låånga sneda ändarna. Jag är liten o tycker att 4,6-4,7 sjalarna är lite väl långa o ger mycket svans men denna blir perfekt o en liten nätt svans blir det. Min mäter 4,9 längs med ena långsidan så den är inte kort egentligen, det är bara känslan.. Annars så gillar jag hoppe som är en bred sjal så att 60 är för smalt tycker jag inte, jag har aldrig provat den nya bredare zaran.
Användarens profilbild
Av jazoo
60 cm känns inte smalt till V 3 mån, men kanske att det blir för smalt till ettt större barn?
Av sjaltokan
millla skrev:Är det lite väl smalt med 60cm bredd? Min Didy är 65cm bred och jag har ju ganska mycket tyg över på bredden, men jag är ändå lite orolig att 60 blir för smalt. Men Zara EV är ju 70 och det är för brett.
Jag tycker den känns smal när jag ska få till ryggknyt, men kort, nej.. snarare längre än en didymos 4,7
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag har både en färgad original 60 cm bred, 4,7 m lång och en LE Curry 70 cm bred, 4,7 m. Jag tycker att båda är smidiga och de känns lagom långa för mig (160 cm lång och har strl M).
Egentligen tyckte jag att det är skönt med den smala men köpte ändå en 70 cm eftersom jag så gärna ville ha en curry samt att jag tänkte att 60 cm blir för smalt när Pyret blir större. Jag knyter oftast ryggsäck och då räcker fortfarande den som är 60 cm. (Kanske kommer det inte någonsin att krävas en bredare?) Nu är Pyret 1,5 år.
Köp den som du tycker är snyggast är mitt råd!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Hoppas det är ok att jag svarar i denna tråd även om jag anses partisk :wink:
Jag har en smal Zara Original (dvs 60 cm bred och en av de allra första färgerna). Har klädstorlek 34 och är 165 cm lång, och för mig passar längden 4,7 m perfekt då jag bär på mage, medan jag använder 4,2 m till ryggsäck.

Om det räcker med en smalare (60 cm) Zara, eller om man behöver en 70 cm bred EV (EV = extended version) är nog mycket en smakfråga. En del gillar att svepa in sig själv och barnet i mycket tyg, medan andra trivs bättre med en smalare bärsjal. Personligen anser jag 60 cm smala Zara är tillräckligt bred att kunna knyta ryggsäck även med ett lite större sjalbarn. På bilden nedan till höger bär jag Jesper som är snart 3 år då fotot är taget.

Bild Bild

Vilken Zara man skall välja? Välj den i den färg du tycker bäst om 8)
Användarens profilbild
Av jazoo
Scharlott - jag tycker att det är helt ok (men jag är ju inte moderator dock). Framför allt tycker jag att det är väldigt bra att få se en bild av hur sjalar av olika längder ser ut på personer av olika storlek - blir mycket lättare att jämföra då! (Fast jag har ju redan köpt, tänker på alla andra som ska bestämma sig ;) )
Användarens profilbild
Av annikar
Jag har en 4.2 m och knyter omslutetX med knuten på ryggen. Tycker absolut inte att den känns kortare än andra sjalar, snarare längre :hmm: Jag är 172cm och har klädstorlek 34/36. Jag får längre svans på Zara än på min 4.2 Didy.
Jag tycker att det är en fördel att den är smalare, tycker ofta att det blir för mycket tyg i andra sjalar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?