Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sisu
Svärmor var här och skulle sy, det gick inte alls.
Jag satte i ny tråd två veckor senare och det gick utan problem.
Jag bytte tråd till en tråd jag hade sytt med för tre veckor sen - det funkar inte.

VARFÖR?? Jag blir vansinnig!!!

När man trampar på pedalen så syr den framåt typ fem stygn, sen hoppar nålen åt sidan och syr ett stygn, så går den framåt igen, sen ett hopp åt sidan osv... Och det blir bara två stygn per "fem stygn och hopp" som inte har nån undertråd....

VARFÖR???
Användarens profilbild
Av Panakeia
hum... låter underligt....
men, om det verkligen bara är med den tråden den gör så så.....är det ett mycket konstigt problem, dock lätt att åtgärda, så man behöver ju inte lägga så mycket energi på det....skulle inte jag göra iaf. utan byta tråd å le å se glad ut, konstatera att det inte behövs nåra pengar till reparatören.... 8)
Användarens profilbild
Av amöba
Har du kollat så att inte nålen har lossnat. Ibland kan skruven lossa lite och då tappar nålen styrseln liksom. Eller är det bara just den tråden som krånglar?
Av Sisu
amöba: Alltså.... det är olika trådar olika gånger...
Som nu skulle jag ha sytt med en svart tråd (efter att ha sytt bekymmersfritt med en rosa tråd....!) som jag för ett par veckor sen sydde bekymmersfritt med - men NU gick det inte....

Det är DET som gör mig vansinnig, att det inte är nån logik i det hela...!!
Användarens profilbild
Av amöba
Funkar det fortfarande med den rosa tråden undrar jag då?
Av Signatur
Olika trådtyper kan behöva olika trådspänning. Kan det vara det som har hakat upp sig på något sätt? (Kolla både under- och övertrådsspänningen).
Av Sisu
amöba: Vet inte... *surar*.... har inte testat än.... Imorrn.... :?

Signatur: Uäääähhhh och BLÄÄÄÄÄ för trådspänning!!! HUR vet man om trådspänningen är rätt då?? :shock:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Trådspänning är nog bara att prova o prova tills det funkar. Sen kanske man kan försöka komma ihåg tills nästa gång med samma tråd vad det var man hade som funkade. Hoppas det går bra utan för mycket paj. Det är sååå jobbigt när det inte funkar.
Själv skulle jag nog behöva skriva nåt slags schema för vilken trådspänning som funkar för vilken tråd för att komma ihåg till nästa gång. :oops:
Av Signatur
Precis, det är bara att prova sig fram.
Har lite tips dock:

* För lös trådspänning. Då dras övertråden ner på undersidan och undertråden blir rak.

* För hård trådspänning. Då dras undertråden upp till ovansidan eller så drar båda trådarna ihop tyget.

*Lagom. Då knyts trådarna "i mitten" och du ser bara undertråden på undersidan och tvärtom.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?