Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
Igår fick jag hjälpa en desperat mamma med en tricot slen. Hon hade försökt knyta enligt instruktionerna, men det blev inget bra. Jag hjälpte henne att göra ett omslutet kryss 2 och sätta bebisen upprätt. Hur lätt som helst och blev hur bra som helst. Nöjd bebis och nöjd mamma. Sen visade hon mig instruktionshäftet :shock: . De rekommenderar att knyta vanligt omslutet kryss :shock: Det är ju typ omöjligt med en trikåsjal. Ska det vara så?
tyckte också de instruktionerna var usla när jag hade tricotslen när E var liten. De visade typ 15 knytningar. Framåtvänt, på ryggen, osv. De flesta som inte alls är möjliga med trikå.
ja det är inte underligt att det finns massor av dom på blocket. Dom säljs ju också i butiker där man inte har en aning,...
Elin G skrev:Jag hjälpte henne att göra ett omslutet kryss 2 och sätta bebisen upprätt. De rekommenderar att knyta vanligt omslutet kryss :shock: Det är ju typ omöjligt med en trikåsjal.
Vad menas med omslutet kryss 2 och vanligt omslutet kryss? Jag har en Tricot Slen som jag försökt i två dagar att knyta, men det går inte alls. Jag är antagligen inte särskilt bra på det här, men innan jag ger upp vill jag ju försöka med bra knytningar!

Edit: Ska tillägga att jag har en flicka på 3 veckor.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?