Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av malo20
Nu har jag ågren igen... Tänkte köpa mig en Beco Butterfly 2 från USA i höstas, men det blev aldrig av. Nu åker vi dit till helgen och jag sucktar återigen efter en Beco Butterfly 2, men grejen är att jag inte provat den. Jag gillar ju 4th jättemycket och kan tyvärr inte försvara att jag ska ha båda två här hemma sen, så köper jag Butterfly så måste 4th gen gå vidare.

Jag har fått för mig att det bara är nackdel med inlägget i Butterfly. Jag har inga problem att svinga upp barnen på ryggen ändå och Becon används oftast på ryggen numera. Vad har ni som gillat 4th gen och även provat Butterfly för åsikter?
Användarens profilbild
Av Bina
Det jag gillar med Butterfly är de lite längre vadderade axelbanden men för mig hjälper inte det utan jag väljer alltid min 4th medan maken föredrar Butterfly då han inte vågar svinga på samma sätt.
Användarens profilbild
Av Scilla
Jag tyckte länge den var otroligt krånglig jämfört med min 4th, och den låg bara i ett hörn och skräpade. Nu har jag börjat gilla den lite ändå, framför allt de svängda axelbanden som sitter väldigt skönt. Och ibland är det praktiskt att barnet kan kliva i selen och sen bli svingad upp på ryggen (även om det känns konstigt). Men de där remmarna som håller in själva sittdelen retar jag mig på, de hamnar ju precis vid ansiktet på barnet.

Hade jag varit tvungen att välja en hade det blivit 4th gen.
Användarens profilbild
Av Summer
till ett större barn skulle jag välja 4th gen. har just fått hem en bf2 och det är en helt annan typ av sele.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ja, jag har provat en butterfly och tyckte mest att den var bökig. Visst var den skön då den väl satt på, men det tog likssom lite för lång tid för mig, jag vill att det ska gå snabbt och vara smidigt. Och så tycker jag att 4th är snyggare :lol: jag har två stycken...
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker annars att angelpack lx är mest lik beco 4th av de som säljs nu. ungefär samma utformning, men vadderingen är något tjockare på becon än på aplx.

annars gillar jag butterfly också men den har ju en helt annan utformning så de är inte riktigt jämförbara.
Användarens profilbild
Av malo20
diddeldi skrev:men du kan ju i och för sig köpa en och sen prova ett tag innan du får se vilken som får vandra vidare. så vet du sen :D
Mmmm, jag har också tänkt den tanken, men sambon förstår inte alls detta med sjalar och selar hit och dit och jag har inte ens många ;) Fast en Custom Edition ska väl inte va så svår att få sålt vidare om jag nu skulle föredra min 4th gen istället.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag gillar Butterflyen jättemycket. Den sitter bättre på mig än 4th Gen gör. Jag har visserligen den första varianten, den har väl lite kortare vaddering om jag förstått saken rätt.
Jag använder den som en vanlig sele och det funkar finemang. Jag sätter alltså inte i barnet först utan Agnes sitter mot min rygg.
Användarens profilbild
Av malo20
Knyttet & K skrev:Jag gillar Butterflyen jättemycket. Den sitter bättre på mig än 4th Gen gör. Jag har visserligen den första varianten, den har väl lite kortare vaddering om jag förstått saken rätt.
Jag använder den som en vanlig sele och det funkar finemang. Jag sätter alltså inte i barnet först utan Agnes sitter mot min rygg.
Men blir inte tyget i selen ivägen då?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
malo20 skrev:
Knyttet & K skrev:Jag gillar Butterflyen jättemycket. Den sitter bättre på mig än 4th Gen gör. Jag har visserligen den första varianten, den har väl lite kortare vaddering om jag förstått saken rätt.
Nej, det ligger bara som ett extra lager mot Agnes rygg.
Användarens profilbild
Av malo20
Knyttet & K skrev:
malo20 skrev:
Det låter ju bra. För det är nog så jag skulle vilja bära helst.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
malo20 skrev:
Knyttet & K skrev:
malo20 skrev:
Det låter ju bra. För det är nog så jag skulle vilja bära helst.
Enda nackdelen är att det blir det inre lagret som "håller fast" barnet vilket resulterar i att det yttre inte ligger helt tight om barnets rygg. Det påverkar inte bärkomforten tycker jag, men det är snyggare om det yttre lagret är tight. Jag har tänkt tråckla ihop lagren när jag får min nya butterfly för att undkomma problemet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?