Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
Är det många som har hoppat över trikåsjalarna till sina nyfödda & bara burit med vävd sjal från början? Eller är det krångligt? Ser gärna bilder på bebis i vävd sjal! :D
Användarens profilbild
Av Minchi
Har tyvärr inga bilder än, men jag känner mer och mer att jag nog ska gå över till vävd sjal med lilla Esther. Jag får till knytningen bättre med mina storkar. Med mina trikåsjalar sjunker hon så långt ner och jag har svårt att dra åt. Lättare då med vävd sjal, då stannar hon där hon är :D.
Användarens profilbild
Av sagis
Jag har knappt använt trikåsjalen med minstingen. Hon gallskrek varje gång jag försökte få ner henne i trikåsjalen så jag gav upp! Dessutom gillade jag inte trikåsjalen något vidare, tyckte den var alldeles för "sladdrig". :( Men med vävd sjal trivs både hon och jag! :D
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag hade aldrig trikåsjal till storebror- trodde att jag skulle klara mig med en vävd hela sjalperioden. :roll: Det har blivit fler sjalar, men inga trikåsjalar. Jo, förresten, hade en granitsjal i två veckor till lillebror, men tyckte genast att det var alldeles för svajigt. Hursomhelst, vi knöt omslut X (med korset utanför) redan från början. Tricket är att rulla övre fållen i magbältet lite, så blir det inte så mycket tyg under knäna, och rullen stödjer också nacken. Ibland när jag visste att jag skulle ha honom i och ur mycket, t.ex. när vi åkte bil, så knöt jag omslut X-2 (trikåsjalsknytning) även med den vävda. Det går bra om man tänker på att lämna tillräckligt mycket slack att man får in bebisen.
Av gegga
Vi körde på vävd Hoppe från första början med sonen och kommer att använda en Zara till lillasyskonet på en gång denna gång. Det lilla jag har testat trikåsjalar så känns de inte riktigt lika säkra (det är de säkert, men som personlig upplevelse).

Sonen var visserligen en baddare på 4,5 kilo och de första bilderna jag har med honom i sjal är från att han är tre veckor gammal, men ändå. Och jag skulle vilja påstå att han hamnade helt naturligt med benen mer eller mindre av sig själv när vi använde dubbelomslutet kryss. Jag minns det som att han satt med benen innanför sjalen, men på de bilder jag hittar vid en snabbkoll sticker de faktiskt ut. Om nu det diffusa svaret är till någon hjälp...
Användarens profilbild
Av mari_tres
Vi hade både-och. Riktigt varma dagar hade vi (jag) Ellaroon istället för den svarta Mobyn :lol: som var lite varm ibland :wink: Använde nog enkelt eller omslutet kryss.
Användarens profilbild
Av Sarai
Här kommer första bilden på K i sjal. Han var sisådär en vecka gammal. Det var 28 grader varmt, därför har jag inte brett ut krysset. Fötterna sticker ut, men inte mycket mer.
Bilagor
(2.45 KiB) Nerladdad 241 gånger
Av Lenaskeå
Sarai skrev:Här kommer första bilden på K i sjal. Han var sisådär en vecka gammal. Det var 28 grader varmt, därför har jag inte brett ut krysset. Fötterna sticker ut, men inte mycket mer.
Vad är det för sjal? Ser mysigt ut! :D
Användarens profilbild
Av Sarai
Lenaskeå skrev:
Sarai skrev:Här kommer första bilden på K i sjal. Han var sisådär en vecka gammal. Det var 28 grader varmt, därför har jag inte brett ut krysset. Fötterna sticker ut, men inte mycket mer.
Vad är det för sjal? Ser mysigt ut! :D
Hoppediz Dublin. :)
Av wokka
Var forsta sjal var en hemmagjord av lakansvav, och den funkade jattebra. Borjade bara i den nar dottern var nagon vecka gammal tror jag. Min man ville nastan inte anvanda nagon annan sjal. Omslutet X anvande vi, och uppratt grodposition. Lillan gillade inte vaggknytningar av nagot slag (eller i alla fall hade vi inte talamod att fa det att funka nar det andra gick sa bra).

(Ledsen for avsaknad av vissa vokaler.)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?