Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Hmmm, jag kom på att jag kan mäta min trikåsjal o se hur lång den är...
Användarens profilbild
Av jazoo
Alltså denna beslutsångest... Maken har sagt ok, så det är liksom bara att göra, ändå velar jag. Nä, jag kandske skall ha en annan sjal i alla fall? Annan färg? Kanske en billigare? Vilken längd ska det vara egentligen? Bjä bjä bjä... Jag blir galen på mig själv.

Nu skall jag nog gå och städa lite, och sen kanske jag köper som belöning till mig själv...
Av Tyche
jazoo skrev:Alltså denna beslutsångest... Maken har sagt ok, så det är liksom bara att göra, ändå velar jag. Nä, jag kandske skall ha en annan sjal i alla fall? Annan färg? Kanske en billigare? Vilken längd ska det vara egentligen? Bjä bjä bjä... Jag blir galen på mig själv.

Nu skall jag nog gå och städa lite, och sen kanske jag köper som belöning till mig själv...
Men du, känner du ingen som har sjalar som är 4,6 och 5,2 hemma? så kan du testa och känna lite vad som känns bäst. Jag tror verkligen att du klarar dig på 4,6 eftersom jag gör det. Det blir visserligen inga tampar för mig, men jag är både längre och större än du är.
Användarens profilbild
Av jazoo
Tyche skrev:
jazoo skrev:Alltså denna beslutsångest... Maken har sagt ok, så det är liksom bara att göra, ändå velar jag. Nä, jag kandske skall ha en annan sjal i alla fall? Annan färg? Kanske en billigare? Vilken längd ska det vara egentligen? Bjä bjä bjä... Jag blir galen på mig själv.

Men du, känner du ingen som har sjalar som är 4,6 och 5,2 hemma? så kan du testa och känna lite vad som känns bäst. Jag tror verkligen att du klarar dig på 4,6 eftersom jag gör det. Det blir visserligen inga tampar för mig, men jag är både längre och större än du är.
Är det 4,6 med snedskurna ändar räknat ink en ända, eller vad?
Användarens profilbild
Av Apiaria
Men hörru snygging :this: du har en massa tyg hemma ju, kan du inte testa olika längder i någon halvliknande kvalitet?
Användarens profilbild
Av jazoo
Sannapanna skrev:Men hörru snygging :this: du har en massa tyg hemma ju, kan du inte testa olika längder i någon halvliknande kvalitet?
Hmm, jo det är ju en idé, men jag har nog inte så mycket av något tyg, det är mest småsnuttar... Kanske om jag slaktar ett lakan, men det låter jobbigt... :roll:

Grattis till ditt första inlägg förresten ;)
Användarens profilbild
Av sSARAa
Jazoo:
Jag har en sjal här hemma som är 5,2 om du vill pröva.. :mrgreen:
Vet att annachen har en som är 4,7, hör med henne om du vill pröva den längden..
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag tycker man måste tänka in barnet storlek också (bara för att ytterligare krångla :wink: ). När Hanna var pyttis räckte en 4,6 lätt för knut fram på magen. Men nu när hon är större (75cm och strax över 9kg) kräver jag 5,2m. Men då är jag längre än dig och har ganska lång överkropp, 175 och M+ :D
Användarens profilbild
Av katha
Jag skulle ta 5,2. Jag är 165 cm och ca 70 kg och jag vill kunna få en knut fram och sen föra den bak och knyta dubbelknut där. Då räcker 5,2 bra men inte kortare. Om du sen ska ha den som omslutet på rygg så är det knappt du får den knuten, iaf med en Easy... Ta hellre en längre så VET du ju att det räcker, tänk om du beställer en som är för kort! :whut:
Användarens profilbild
Av jazoo
Nu har jag klickat på köp..... :hide:
Användarens profilbild
Av jazoo
JinxLinda skrev:
jazoo skrev:Nu har jag klickat på köp..... :hide:
:vågen: Vilken?
Det får ni se... tihi.... 8)
Av Jinxan
jazoo skrev:
JinxLinda skrev:
jazoo skrev:Nu har jag klickat på köp..... :hide:
:vågen: Vilken?
Det får ni se... tihi.... 8)
:this: :nono: Olagligt att fresta sådär ;)
Användarens profilbild
Av Ester
jag tror det är en zara!!!!!

och vilken längd blev det?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?