Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:Ja, halsduk, ska det bli. Jag har ju tittat på den här när jag hittade mönstretBild Ska bara hitta ett fint, tunt ullgarn med fin melering
Den var verkligen tjusig. *gillar*

Själv har jag just stickat klart en mössa som mest ser ut som en pumpa. Som tur är så ser den inte lika pumpaaktig ut på. *s* Bild finns i bloggen.
Av Ponyo
Asereht skrev: Själv har jag just stickat klart en mössa som mest ser ut som en pumpa. Som tur är så ser den inte lika pumpaaktig ut på. *s* Bild finns i bloggen.
Fin mössa!
Jag har också lyckats sticka en pumpamössa. Det skulle bli ett hjortron, men liknade mer en pumpa.
Bild

Om bilden inte syns, så finns bild i min blogg
fråga igen om jag skall ha nål 3,5 och bara har nål 4.
nu har jag virkat, och det blir för stora hål, går det bra om jag har 2 trådar och nål 4 eller måste jag köpa mindre nål?
Användarens profilbild
Av tweed
Jag var inne i den lokala garnaffären idag, egentligen på jakt efter ett nystan till av mitt petrolfärgade raggsocksgarn, men just den färgen var förstås slut. Istället fick jag med mig ett nystan garn med ull och sojafibrer, jättemjukt och lent, ska bli en mössa åt H
Bild Fast jag köpte vitt. spännande med alla "nya" naturfibrer som kommer
Användarens profilbild
Av tweed
Har förresten efterlyst ett par meter av M&K eco babyull i vitt förut, försöker igen. Det är det sista somfattas på ett par små vantar som jag har stickat, vore kul att få dem färdiga innan de är för små. Nån som har? :help:
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:Har förresten efterlyst ett par meter av M&K eco babyull i vitt förut, försöker igen. Det är det sista somfattas på ett par små vantar som jag har stickat, vore kul att få dem färdiga innan de är för små. Nån som har? :help:
jag borde ha kvar lite efter tröjan jag stickade åt storebror förra hösten... ska kolla...
Marit skrev:Var köper man Svarta Fåret garn?
Jag köpte garnet "Oden" från Svarta Fåret i en garnbutik i Mölndal för ett år sedan men det visar sig nu att det inte räcker till mina sjal (inte bärsjal utan "halsduk"). hittar inte SvartaFårets garn i någon av de nätbutiker som finns i TS. Något annat tips? :help:
http://www.svartafaret.se/atfsg.htm här är en lista vilka som sälger svarta fårets garn :)
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
kvarnvik skrev:Har förresten efterlyst ett par meter av M&K eco babyull i vitt förut, försöker igen. Det är det sista somfattas på ett par små vantar som jag har stickat, vore kul att få dem färdiga innan de är för små. Nån som har? :help:
jag borde ha kvar lite efter tröjan jag stickade åt storebror förra hösten... ska kolla...
:eld: hoppas
Av Ponyo
Marit skrev:Var köper man Svarta Fåret garn?
Jag köpte garnet "Oden" från Svarta Fåret i en garnbutik i Mölndal för ett år sedan men det visar sig nu att det inte räcker till mina sjal (inte bärsjal utan "halsduk"). hittar inte SvartaFårets garn i någon av de nätbutiker som finns i TS. Något annat tips? :help:
Om ingen annan kommer med råd så kan jag springa och handla åt dig. :D
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
Hmm.. hittade bara vanliga ekoullen... den är lite för tjock va??
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
Vet inte hurdan den är, det är egentligen bara till typ sista hoptagningsvarven och fästningen som fattas så bara färgen och strukturen är ungefär densamma så funkar det nog. Jag är beredd att chansa, vad vill du ha i utbyte?
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
Vet inte hurdan den är, det är egentligen bara till typ sista hoptagningsvarven och fästningen som fattas så bara färgen och strukturen är ungefär densamma så funkar det nog. Jag är beredd att chansa, vad vill du ha i utbyte?
Nja, ingenting?? sambon blir superglad att det finns ett nystan mindre...
PM:a adressen så kan jag skicka den så kan du prova!
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
Nja, ingenting?? sambon blir superglad att det finns ett nystan mindre...
PM:a adressen så kan jag skicka den så kan du prova!
Tack snälla! PM:ar
Användarens profilbild
Av ellla
Hehe, katter är mysigt... fast då de tuggar på mina stickor är det väldigt billiga... Jag har glömt nystan framme på bordet och vaknat på morgonen av att det ligger finfördelat över hela rummet...

Let´s dance är faktiskt kul! Jag tycker om Karl-Jan, kanske mest för att han döpt sin son efter sin favoritsvamp... hehe...
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?