Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av petraokalle
Idag har jag äntligen gjort slag i saken och sålt vår gamla Babybjörn som bara blivit liggande och bligat på oss från källaren. Vi tyckte den var helt oanvändbar när första killen fyllt fyra månader och vår andra kille har aldrig velat åka. Så kom vi in på sjalar och på den vägen är det...

Nu har jag sålt den på Blocket och det kändes så svårt, för hela tiden ville jag säga till köparen att "köp inte den här, det finns mycket bättre bärdon". :oops: Men men, alla blir lyckliga på sin fason. Hoppas att hon får bättre användning av den än jag! (Och jag kan använda pengarna till helt andra bärdon...)

Har ni sålt saker som ni "skäms över"?
Användarens profilbild
Av Amiechan
Men du - skicka med ett brev med BB:n där du berättar vad du gjorde när första bäbyn växt ur den: dvs tips om sjalar/selar som funkar med större bäbisar. Då får du ju en chans att hjälpa någon som kanske aldrig skulle ha vågat testa sjal/ergonomisk sele. Och så slipper du skämmas. 8)
Användarens profilbild
Av petraokalle
Amiechan skrev:Men du - skicka med ett brev med BB:n där du berättar vad du gjorde när första bäbyn växt ur den: dvs tips om sjalar/selar som funkar med större bäbisar. Då får du ju en chans att hjälpa någon som kanske aldrig skulle ha vågat testa sjal/ergonomisk sele. Och så slipper du skämmas. 8)
Det var inget dumt förslag! Will Do!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Amiechan skrev:Men du - skicka med ett brev med BB:n där du berättar vad du gjorde när första bäbyn växt ur den: dvs tips om sjalar/selar som funkar med större bäbisar. Då får du ju en chans att hjälpa någon som kanske aldrig skulle ha vågat testa sjal/ergonomisk sele. Och så slipper du skämmas. 8)
Bra plan! :tumup: Vi har också en BB som bara ligger, den blev väl använd 5 ggr eller så med M och jag tror inte att den kommer användas alls till nya bebisen (hoppas jag iaf, det är sambon som tycker att den är behändig).
Funderar på att skänka den som utlåningssele till bvc eller så... köpte den för en hundring eller nåt bara så det vore ingen större förlust.
Användarens profilbild
Av allamalla
melon skrev:En spjälsäng :Hahaa: den sålde vi till ett par som väntade sitt första barn och de tittade lite konstigt när de undrade om Dante då ca 6 månader gammal hade växt ur den... :mrgreen:
Jag skämdes jättemycket när vi sålde våran spjälsäng... :lol: Inte för att jag tycker att man måste samsova men för oss var det en sån onödig utgift (Angela sov i den sammanlagt 3 tillfällen, typ knappt 1 timma per gång) och jag ville inte att nån annan skulle göra samma misstag som vi och tro att man MÅSTE ha en spjälsäng. Fast det paret som köpte sängen tyckte att dom gjorde ett kap och dom fick en massa grejer på köpet så dom var nöjda.
Användarens profilbild
Av petraokalle
melon skrev:Fast det paret som köpte sängen tyckte att dom gjorde ett kap och dom fick en massa grejer på köpet så dom var nöjda.
Ja, det är ju det förunderliga med Blocket o dyl. ALLT finns att köpa för rätt pris!! Fascinerande ställe egentligen. Man kanske inte ens behöver känna dåligt samvete sålänge köparna är nöjda och glada och tycker att de gjort ett kap!
Användarens profilbild
Av lillvilda
ja spjälsängen är verkligen en onödig utgift i den här familjen. Vi köpte den bara för att de va väll nått man skulle ha, vi tänkte nog inte så mycket på det. 2 bebisar senare å ingen har legat i den, första sonen lite på dagarna nån gång. Till andra sonen skruvade vi inte ens upp den. Jag kände mig så skyldig över att lura på nån annan den att jag fick sambon att skänka bort den till sin arbetskamrat.Helt onödig grej för oss men samtidigt vet jag ju att andra har jätte stor nytta av den å barnen sover alla sina nätter där. Olika familjer, olika behov och det är väll så man får tänka. En babybjörnsele kanske inte gör nån nytta för dig men det kanske iaf gör att någon annan börjar bära sitt barn som inte skulle ha gjort det annars.
Användarens profilbild
Av Madde
Men en spjälsäng är väl verkligen nödvändigt!!! :roll: Om man tar loss ena sidan så kan man sätta den som en kant på våran säng så att bebis inte ramlar ut... 8)
Av Jinxan
Madde skrev:Men en spjälsäng är väl verkligen nödvändigt!!! :roll: Om man tar loss ena sidan så kan man sätta den som en kant på våran säng så att bebis inte ramlar ut... 8)
Vi använder våran som staket och kattsäng :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Siania
Jag är faktiskt glad över att vi köpte spjälsäng. :this: A hatade allt vad samsovning hette, det var bara i vaket tillstånd hon ständigt ville vara nära, annars blev hon störd av oss. Faktum är att hon började sova som allra bäst när vi dessutom flyttade hennes spjälsäng till eget rum. Efter två års ålder har hon börjat vilja samsova men det kanske beror på att hon vill ta igen lite av den fysiska närheten hon inte får på samma sätt dagtid längre, eftersom hon inte bärs så mycket nu för tiden. :heart:
Användarens profilbild
Av Mrs Data
petraokalle skrev:
Det var inget dumt förslag! Will Do!
Och dessutom är det ju bättre att de tjänar lite pengar på begagnat för annars hade de säkert köpt än svindyrt och nytt!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Vi har t o m TVÅ spjälsängar ;) En hemma och en hos mina föräldrar som bor ett antal mil bort och där vi sover över lite då och då. Där är det definitivt nödvändigt - det är en sak som Dante vaknar här hemma och börjar gå omkring, här är det säkert och grind för trappan. Men hos dem vågar man ju inte släppa honom utom synhåll, det kryllar av farliga och ömtåliga saker (även om de nu satt upp en trappgrind, eller rättare sagt, jag har satt upp en trappgrind åt dem, trots min mors protester mot skruvhål i väggarna...). Sedan sover han ju i regel hos oss när vi väl har gått och lagt oss, men de där timmarna innan, då är jag glad att spjälisen finns.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?