Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hannah83 skrev:Hinner tyvärr inte skriva in beskrivning nu, får se om jag hinner ikväll eller imorgon. :oops:
Tassar - den beskrivningen vill jag gärna ha :love:
Av Jinxan
Hannah83 skrev:Hej!
Jag har inte hunnit än, tänkte jag skulle fota och skriva mått och så, så det är därför det tar tid. :roll: Men jag har inte glömt, det är på gång! :D
vi överlever nog ett tag till ;) :tumup:
Ja!
Jag behöver hjälp med att tänka luva...
Tänkte utfå från BäraNäras mönster men göra rynk och kanske lite ståndkrage i nacken. Och så vill jag gärna ha en luva som sitter med tryckknappar och som går att knäppa under hakan på bebisen, så det får väl bli som nån slags "linning" i nederkant av luvan... Tror jag...

Så ja, jag är också nyfiken på hur du gjort!
Känn ingen stress! :wink:

//A
Av Jinxan
Lillblomma skrev:Ja!
Jag behöver hjälp med att tänka luva...
Tänkte utfå från BäraNäras mönster men göra rynk och kanske lite ståndkrage i nacken. Och så vill jag gärna ha en luva som sitter med tryckknappar och som går att knäppa under hakan på bebisen, så det får väl bli som nån slags "linning" i nederkant av luvan... Tror jag...

Så ja, jag är också nyfiken på hur du gjort!
Känn ingen stress! :wink:

//A
Hittade du mönster på sidan? Jag hittade inget
Nä, jag har köpt det, men nu har de ju lagt ner webshopen... (Såg jag när jag höll på att lägga ner min jakt på bävernylon och bestämde mig för att köpa deras färdiga kit...)
Ropa på Tina här inne (Tina W kanske? Kommer inte riktigt ihåg vad hon heter) och hör om du kan få köpa ett mönster iaf..

//A
Av Jinxan
Lillblomma skrev:Nä, jag har köpt det, men nu har de ju lagt ner webshopen... (Såg jag när jag höll på att lägga ner min jakt på bävernylon och bestämde mig för att köpa deras färdiga kit...)
Ropa på Tina här inne (Tina W kanske? Kommer inte riktigt ihåg vad hon heter) och hör om du kan få köpa ett mönster iaf..

//A
Ah okej!
Men på sidan ser det ut som om någon kommer ta över efter henne, så jag provar att vänta :)
barskydd.jpg
Axelremmarna är 90cm långa. remflärparna är 4 cm.

Ok, nu gör vi ett försök. :D Luvan är en ihopsydd fyrkant, den kan man göra så stor eller liten man vill ha den. Den är inte avtagbar, utan är fastsydd i fodret.

Klipp till tygerna, ca 1x1 m. Vik upp fickan och fin klipp tex rundade hörn och axlarna.
Sedan ta fleece tyget och sy ihop kanterna på fickan räta mot räta. Samma på bävernylonen fast aviga mot aviga. Stoppa ner fleecen i bävern och sy ihop toppen på fickan. Här kanske man ska använda en dragsko eller liknande för fickan blir bred och jag måste stoppa den under sjalen för att den ska stanna uppe. Klipp till två små öglor att trä remmarna i när man knyter och endera nåla fast nu eller pilla i när man vänt tyget. Vänd tyget ut och in och sy från fickan och upp till axlarna. Glöm inte de små remmarna!! De satte jag precis över fickan. Vräng rätt tyget och vik in och nåla. Sy ihop en av kanterna på luvan. Fleecen räta mot räta och bävern aviga mot aviga. Sy ihop dem i framkant. Nederdelen av luvan kan vara öppen för den syns ändå inte. Mät vart luvan ska sitta och nåla in den mellan tygerna. Nåla även in axelremmarna. Sy rakt över. Klart! Sätt i ev spänne, men det går lika bra att knyta!

Fördelen med bärskyddet är att det sitter runt halva en själv så det är ingen risk att det blåser in någonstans. Nackdelen är fickan men det funkar eftersom jag stoppar den under sjalen. Men hade jag gjort det igen hade det nog blivit någon dragsko funktion på toppen av fickan. :D

Hoppas jag gjort mig förstådd, inte van att skriva beskrivningar. Men fråga gärna om jag är oklar! :D
blandat 500.jpg
blandat 501.jpg
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?