Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

ellla skrev:
CrazyMagpie skrev:Titta, titta, titta!! Egengjorda stickor!! :app:
Visst, de blir kanske inte superanvändbara eller jättebra att sticka med, men mycket personliga och i mitt tycke snygga! :tumup:

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=285832.0

SÅNNA vill jag också göra, om och när jag vågar mig på sånna där starkt luktande två-komponentsröror alltså.... :wink:
Snygga!!!
Wow :love: Vill vill vill!!!
Ska sätta mig och översätta tutorial'en i morgon när jag har lite tid och kolla om det är något att göra... Inte så liiite sugen ;)
Visst, de blir kanske inte superanvändbara eller jättebra att sticka med, men mycket personliga och i mitt tycke snygga! :tumup:

SÅNNA vill jag också göra, om och när jag vågar mig på sånna där starkt luktande två-komponentsröror alltså.... :wink:
wow, de var jättesnygga!
Det kanske man skulle försöka sig på...
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev: Här kommer provlappen:
Bild
Jag tror att det är rätt på den översta biten, enligt muums instruktion, fast med slätstickning när det inte är själva stjärnan och med stjärnorna förskjutna enligt diagrammet, provade lite olika på lappen innan jag kom fram till detta...
Skoj! Och snyggt!

/MuuM
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag har nu stickat klart "assymetrisk barntröja" i ett fantastiskt bomullsgarn. Mjukt och tjockt och lättstickat. Hela tröjan utom ärmarna ska nu bandkantas. Det är en i-snodd som stickas runt hela och fästs i varje maska längs hela kanten.

Det kommer ta längre tid än att sticka hela tröjan! :shock:

/MuuM

Coolt! Den dagen jag har slut på saker på min saker-jag-vill-göra-lista, då ska jag göra sådana. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Kaja
Muuminmamman skrev:
kvarnvik skrev: Här kommer provlappen:
Bild
Jag tror att det är rätt på den översta biten, enligt muums instruktion, fast med slätstickning när det inte är själva stjärnan och med stjärnorna förskjutna enligt diagrammet, provade lite olika på lappen innan jag kom fram till detta...
Skoj! Och snyggt!

/MuuM
Snyggt! Halsduk kanske?? Blir lite mouche över det hela och när jag virkade mina moucher så lärde jag mig snabbt att mycket garn är bra...
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:Jag har nu stickat klart "assymetrisk barntröja" i ett fantastiskt bomullsgarn. Mjukt och tjockt och lättstickat. Hela tröjan utom ärmarna ska nu bandkantas. Det är en i-snodd som stickas runt hela och fästs i varje maska längs hela kanten.

/MuuM
Huh! Låter jobbigt!
Du får gärna lägga upp en bild förresten :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:Jag har nu stickat klart "assymetrisk barntröja" i ett fantastiskt bomullsgarn. Mjukt och tjockt och lättstickat. Hela tröjan utom ärmarna ska nu bandkantas. Det är en i-snodd som stickas runt hela och fästs i varje maska längs hela kanten.

/MuuM
Huh! Låter jobbigt!
Ska jag, när det blir klart. Kollegan tjatar om att jag ska ta med den till jobbet också, så hon får se. :-D

/MuuM
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:

/MuuM
Huh! Låter jobbigt!
Ska jag, när det blir klart. Kollegan tjatar om att jag ska ta med den till jobbet också, så hon får se. :-D

/MuuM
Jag förstår henne! :D
Vilka färger går den i? Grönt, orange?
Vad snyggt stjärnmönstret blev.

Idag ska jag lägga upp för den första av mina knästrumpor, jag var duktig och stickade min provlapp igår. Om jag går ner en halv storlek på stickorna så stämmer stickfastheten precis. :vågen:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:

/MuuM
Huh! Låter jobbigt!

/MuuM
:oops:

Limegrönt, orange, mörkrött och sand. :-)

/MuuM
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:

/MuuM
Huh! Låter jobbigt!

/MuuM
:oops:

Limegrönt, orange, mörkrött och sand. :-)

/MuuM
Låter snyggt! Och MuuMigt! :D

Idag är de alldeles chockade på jobbet, eftersom jag har gått ur min låda och har färg på kläderna, en blå/cerise topp
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev: Låter snyggt! Och MuuMigt! :D

Idag är de alldeles chockade på jobbet, eftersom jag har gått ur min låda och har färg på kläderna, en blå/cerise topp
Mycket MuuMigt. Och Rickigt.

Haha, det vill jag se nån dag!

/MuuM
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev: Låter snyggt! Och MuuMigt! :D

Mycket MuuMigt. Och Rickigt.

Haha, det vill jag se nån dag!

/MuuM
Det är en himla tur att din son passar extremt bra i de färgerna.
Tänk om du fått en son med min brors färger. Han ser för jäklig ut i just grönt och orange
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?