Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bollen
Min svägerska har precis fått sitt första barn och vi tänkte ge henne en trikåsjal i present, men jag har ingen aning om vilken! Jag började ju direkt med vävd så jag har aldrig testat en trikå.

Hon är nyfiken på att bära men har inte provat tidigare. Alltså bör sjalen vara lättknuten, inte alltför dyr och finnas i neutrala färger.

Vad skulle ni tipsa om?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Sino och tricot slen finns i neutrala färger, mam eco har också neutrala färger men de är ju inte helt enfärgade om det är en enfärgad du är ute efter. Mobyn är också rätt neutral i färgerna... det är väl det vanligaste. Lättare är väl att säga de som sticker ut lite, som Wrapsody (tidigare BBS) tex.

Mobyn och minimundus är väl ett par av de billigare trikåisarna tror jag :hmm: och det är inget fel på nån av dem (har själv en av varje :wink: ) Granitsjalen är billigast av alla tror jag men den kan jag tyvärr inte rekommendera till annat än pyttebebisar (iaf min erfarenhet av den).
Användarens profilbild
Av Bollen
Tack, det är precis sånt där jag behöver veta :vågen:

Fler synpunkter?
Användarens profilbild
Av snisk
Av de olika jag provat tycker jag att Minimundus är bäst. Fina färger. Prisvärd. Bra tjocklek - inte så tunn som Sinon och inte så tjock som Moby, men avlastade bra och gick att använda betydligt längre än Sinon. Finns också i ekologisk bomull, om gillar sånt :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Älskade min mam eco :tumup: Och den har ju rätt så diskreta färger trots mönstret :)
Användarens profilbild
Av Bollen
Tror jag läste någonstans att Mam Eco töjde sig väldigt mycket efter första tvätten. Det var nog i recensionsstråden tror jag... Har ni tvättat era och de har behållit sin kvalité?
Av Lenaskeå
Sinon är underbar första månaderna men jag upplever att den ganska fort blir för "klen". MaM eco har jag inte provat. Baby Bundlern blev jag lite smått kär i oxå, men den oslagbara är BBS! Jag bar min son i den då han var sjuk & han väger kring 10kg, så det är en sjal med lång hållbarhet! Inte så billig kanske men absolut värd att satsa på tycker jag. Finns ibland på Blocket & priset kan vara lägre än här på SB.
Användarens profilbild
Av melon
Bollen skrev:Tror jag läste någonstans att Mam Eco töjde sig väldigt mycket efter första tvätten. Det var nog i recensionsstråden tror jag... Har ni tvättat era och de har behållit sin kvalité?
Nja, hälften rätt. Mam econ drar ihop sig mycket i tvätten, så efteråt töjer den ut sig i första och andra knytningen. Det händer med alla tyger och sjalar, men det kanske märks mer på just mam econ? :hmm: Jag älskade min mam eco :heart:
Användarens profilbild
Av Bollen
Elin skrev:jag hoppas på att min hoppe ska vara mysig.......
Ja, trikå-Hopparna - hur är dem? De verkar ju prisvärda, eller?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag upplevde inte att min mam eco uppförde sig så. Och håller med Lenaskeå om att BBSen är en underbar trikåsjal :tumup:
Användarens profilbild
Av diddeldi
zero.sara skrev:Jag upplevde inte att min mam eco uppförde sig så. Och håller med Lenaskeå om att BBSen är en underbar trikåsjal :tumup:
och jag kan tipsa om att bbs numera heter wrapsody bali stretch, kan vara lite förvirrande om man inte är inne i sjalvärlden tror jag.
Användarens profilbild
Av Måsen
Utav de jag har testat så har jag tyckt att Moby Wrap har varit den mest lättknutna. Kanske något att tänka på om det är den första sjalen. Den stretchar bra och man beköver knappt korrigera knytningen på en hel dag när man väl har den på sig, det är bara att stoppa i och plocka ur bebisen.
Om man inte har några problem med att rätta till sjalen och dra till knytninen lite då och då tycker jag att både Sino och Mam Eco är underbara. BBS är också fantastisk, nästan som en vävd sjal i bärkomfort trots att den är i trikå. Ja, alla trikåsjalar är väl egentligen underbara. :loving:
Mobyn är lite varm dock, men på vintern kan det ju vara en fördel.
Användarens profilbild
Av Bollen
Oj vad svårt!

Wrapsody Bali Stretch är väl egentligen mitt första val, men den är ju lite dyrare. Vet ju inte hur mycket den blir använd heller.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?