Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

CrazyMagpie skrev:
Emmiez skrev:om man skall sticka eller virka med nål 3,5 och har 4 istället, blir det mer hål då eller blir arbetet bara större?
Hålen blir inte fler, men de blir större = hela arbetet blir större och glesare, typ?
mer hål menade jag större.
jag skall virka med nål 3,5 men har ingen så jag testar väl med 4 som jag har så får vi se hur det blir :)
Idag fick jag hem mina eko bokstickor från Yll&Tyll. Jag har dock inte hunnit testa dem än, men jag tyckte de kändes helt okej. De är dock inte lika glansiga som bambustickorna, men så är de ju bara bivaxbehandlade. Snabbt jobbat av Yll&Tyll iaf! :vågen:
Användarens profilbild
Av ellla
Bokstickor ska ju vara bra, mina har inte börjat funka riktigt bra än, man behöver verkligen sticka in dem! De har en tendens att fnasa upp sig mer än bambustickorna tycker jag. Det är säkert väldigt bra om man stickar löst!
En fundering... vad tror ni om att sticka Lovikkavantar med ribbstickade skaft/muddar? Kan det funka? :hmm:

Lovikkavantar är mysiga tycker jag, men de är ju ofta så korta och vida, så det tänkte jag kanske att det kunde gå att råda bot på! :-D

(tänker alltså inte lurva upp och tova själva mudden utan bara hand-delen i såfall)
Användarens profilbild
Av MuuM
CrazyMagpie skrev:En fundering... vad tror ni om att sticka Lovikkavantar med ribbstickade skaft/muddar? Kan det funka? :hmm:

Lovikkavantar är mysiga tycker jag, men de är ju ofta så korta och vida, så det tänkte jag kanske att det kunde gå att råda bot på! :-D

(tänker alltså inte lurva upp och tova själva mudden utan bara hand-delen i såfall)
Tror jag blir bra!

/MuuM
Användarens profilbild
Av MuuM
För er som bor i Stockholm:

---
GOTT NYTT ÅR och TACK FÖR ÅRET SOM GÅTT!

Nysta fyller 5 år och det firar vi med en vinter-REA och erbjudanden i butiken! Start torsdag 8 januari kl 11. Välkommen!

Med vänliga hälsningar,

Nina på Nysta
---

Nysta ligger på Luntmakargatan och det är hon som skrivit boken Sticka som jag gillar skarpt!

/MuuM
Användarens profilbild
Av ellla
CrazyMagpie skrev:En fundering... vad tror ni om att sticka Lovikkavantar med ribbstickade skaft/muddar? Kan det funka? :hmm:

Man gör ju ofta en övervikt kant på lovikkavantar, så jag brukar göra den del som är mot handleden några maskor mindre än delen som är över och handdelen. Det blir ju lite samma funktion! Ribbstickat tror jag blir superbra! det kallaste som finns är snö mot handlederna... *ryser*
Hej allihopa, vilken inspirerande tråd jag har följt den från start men jag är så dålig på att skriva något. Det är så kul att se era fina bilder och kolla i era bloggar. Själv har jag under hösten drabbats av stick feber. Har hunnit med att göra klart en tröja till Edit, 3 mössor, ett par höga strumpor, en sjal och ett par lovikkavantar. Nu håller jag på med en liten ull pippitröja i minsta storleken till en vännina som väntar barn i februari. Sedan planerar jag en sjal i linne garn i limegrönt.
Som jag skrev för ett par dagar sedan så fick jag en större påfyllning i stickförådet av min mormor. Nu ska jag försöka få ordning på stickorna, men hur? Är det någon som vet hur man struktorerar upp sina stickor och förvarar dem så att man har någon chans att hitta dem man behöver? Jag fick alltså en 4-5 rundstickor, 7-8 uppsättningar strumpstickor och ett 20-tal jumperstickor och har ingen aning om hur jag ska få ordning på mitt plötsliga överflöd.
Användarens profilbild
Av ellla
erisara skrev:Som jag skrev för ett par dagar sedan så fick jag en större påfyllning i stickförådet av min mormor. Nu ska jag försöka få ordning på stickorna, men hur? Är det någon som vet hur man struktorerar upp sina stickor och förvarar dem så att man har någon chans att hitta dem man behöver? Jag fick alltså en 4-5 rundstickor, 7-8 uppsättningar strumpstickor och ett 20-tal jumperstickor och har ingen aning om hur jag ska få ordning på mitt plötsliga överflöd.
Det finns ju de som är så duktiga att de stoppar in alla sina rundstickor i varsin plastficka och lägger med en lapp med vilken storlek och längd det är. Sen finns det stickfodral, antingen att köpa eller att sy själv. De jag har sett ser ut som sånna där bestickfodral av ett långt tyg med en uppvikt kant, där man stoppar in besticken i en liten ficka och sedan rullar ihop.

Jag har mina stickor i en vas. De står och är fina och glada... rundstickorna blir blad, eftersom deras kabel sticker upp lite roligt... Ordning?? nja... jag klämmer och känner på stickorna innan jag bestämmer vilken jag vill sticka med. Det viktigaste just nu är att de är på samma ställe... I framfiden önskar jag att jag kunde orka sätta en liten gummisnodd om paren, så att jag slipper mäta 15 strumpstickor för att hitta vilka som är lika stora... helst skulle det stå på gummibandet vilken storlek det är... mest troligt kommer jag aldrig någonsinn orka göra det i alla fall!
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?