Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Jag skall köpa en sjal, men trots att jag anser mig vara rätt bra på det här med sjalar så vet jag plötsligt inte vilken längd jag skall ha... den har snedskurna ändar och jag vill kunna knyta omslutet på magen med knuten fram. Jag har en hav 4,1 och med den kan jag precis knyta knuten i bak. Skall jag ha 5,2 eller 4,6? Vad säger ni?

Jag är 165 cm och.... strl M+.... typ ;)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag säger 5,2. Jag är lite mindre än dig och jag behöver den längden för att knyta fram utan att behöva vara supernoga när jag knyter. Du kan alltid kapa den lite om du tycker den blir för lång.
Användarens profilbild
Av Droppen
Det måste räcka med 4,6.

vilken härlig avatar! :D
Av Tyche
Jag säger 4,6. Jag är betydligt större och klarar mig på det. Med den kan jag knyta fram. Med 5,2 blir det längre tampar och det gillar inte jag så mycket - men det är förstås en smaksak.
Användarens profilbild
Av jazoo
Knyttet & K skrev:Jag säger 5,2.
Droppen skrev:Det måste räcka med 4,6.
Men hallåååååå, ni får ju inte säga olika, då blir jag ju förvirrad och måste tänka mer och jag vill klicka på "KÖP" nuuuuuuu.........................
Användarens profilbild
Av jazoo
Droppen skrev: vilken härlig avatar! :D
Tack! Det roligaste är att det är en bärbild, om man tittar riktigt noga ser man lite av Alice hår nere till vänster...
Användarens profilbild
Av jazoo
Tyche skrev:Jag säger 4,6. Jag är betydligt större och klarar mig på det. Med den kan jag knyta fram. Med 5,2 blir det längre tampar och det gillar inte jag så mycket - men det är förstås en smaksak.
Hur långa tampar får du då? Lite tampar tycker jag är snyggt, vill inte att det skall vara för precist, men man vill ju inte heller snubbla på dem. :roll:
Användarens profilbild
Av frida
4,6 räcker men ta en 5,2. Som sjalvan är inte längden så jobbig ju och riktigt snyggt blir det med omslutet och knuten på sidan med svans.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vad är det för sjal? Hoppar har jag haft 4,6 som räckt, men mina Easysar 4,7 har varit på gränsen att de räckt. Oftast har jag bara kunnat göra första knuten på full bredd och andra har jag knytit på snibbarna.
Användarens profilbild
Av jazoo
Eller ska jag se om jag kan få prova en..... :roll:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Och jag fattar inte varför jag behöver så mycket längre sjal än andra? Vad beror det på? Jag är liten, tunn på överkroppen och har kort rygg... :hmm:
Användarens profilbild
Av jazoo
Apelsin skrev:vilken sjal är det?
Knyttet & K skrev:Vad är det för sjal?
Hallå, det kan jag ju inte berätta ju, lite spänning i livet måste ni ha! ;)
Användarens profilbild
Av jazoo
Knyttet & K skrev:Och jag fattar inte varför jag behöver så mycket längre sjal än andra? Vad beror det på? Jag är liten, tunn på överkroppen och har kort rygg... :hmm:
Du kanske har högre densitet? :roll: :shock:
Användarens profilbild
Av Droppen
jag utgick från mig själv som är större än dig och jag kan knyta fram med 4,6. :)
Användarens profilbild
Av Droppen
jazoo skrev:
Droppen skrev: vilken härlig avatar! :D
Tack! Det roligaste är att det är en bärbild, om man tittar riktigt noga ser man lite av Alice hår nere till vänster...
ja, nu ser jag allt lite rufs... :loving:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?