Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tiz
Ämnet har säkert varit uppe tusen ggr men jag frågar igen ;) Vad är skillnaden mellan Didymos och Storchenwiege? Alla detaljer tack ;)
Användarens profilbild
Av Anso
:D

Generellt om Storkar:
- de enfärgade verkar upplevas som lite tjockare pga vävsättet men det ska tydligen också ge lite mer "stretch"
- i alla fall Inka har en härlig, nästan glatt/blank yta

Generellt om Didy:
- lite kärvare i tyget när de är "unga"förutom den "LARS" som jag har som var mjuk ifrån början
- klart kortare i sina storlekar eftersom Didy räknar in en av spetsarna i sina mått, Storkis räknar inte in någon spets alls
- långsidorna har en lite smalare fåll så den blir nästan lite rund och kan kännas lite stummare än resten av sjalen
- någon centimeter smalare vilket en del tycker är dumt när man ska knyta ryggsäck medans andra tycker att det är bra med mindre tyg
- EN MASSA HÄRLIGA FÄRGER!!!
- man får med en jättebra DVD på hur man knyter
- har för mig att de är ekologiskt tillverkade, i alla fall LARS och BJÖRN

Jag tror att det är en smaksak och pengafråga. Bägge sjalarna är fantasiskta och blir bara bättre och bättre ju mer man använder, tvättar och manglar dem. Låt dig inte avskräckas om du köper en Didy och tycker att den lite kärv att knyta med - det ändrar sig med tiden. De som är jaquardvävda verkar vara tunnare och mjukare än de andra Didysarna (de med rutor och de med Didyloggan t.ex)

Vad blir det?

:D
Användarens profilbild
Av Tiz
Är så himla sugen på en Eva :D
Användarens profilbild
Av Tabby
Anso, har förklarat bra.

Jag retar mig ganska rejält på de smala fållade långsidorna. Man får vara mer noggran med knytningen för att inte de ska skära in i axeln. Annars är Didyn underbar.

Men just detta gjorde att jag valde en Stork i stället (Leo) som jag upplever har lite mer stretchh i sig.
Användarens profilbild
Av Anso
Tiz skrev:Är så himla sugen på en Eva :D
Har du sett Ulli i verkligheten? Härliga färger!!!
Användarens profilbild
Av Tiz
Anso skrev:
Tiz skrev:Är så himla sugen på en Eva :D
Har du sett Ulli i verkligheten? Härliga färger!!!
Jo. fast bilderna jag sett på Eva är ett strå vassare ;) och så har vi ju Inkan också förstås :roll:
Användarens profilbild
Av maimiti
Anso skrev:- har för mig att de är ekologiskt tillverkade, i alla fall LARS och BJÖRN
Det är väl att Lars och Björn är tillverkade av färgväxande, ekologisk, bomull och alltså inte är färgade alls. Både Storken och Didy tillverkar ju sjalar enbart av ekolokisk bomull som är färgad med giftfria färger och båda är ju Öko Tex certifierade.
Användarens profilbild
Av Anso
maimiti skrev:
Anso skrev:- har för mig att de är ekologiskt tillverkade, i alla fall LARS och BJÖRN
Det är väl att Lars och Björn är tillverkade av färgväxande, ekologisk, bomull och alltså inte är färgade alls. Både Storken och Didy tillverkar ju sjalar enbart av ekolokisk bomull som är färgad med giftfria färger och båda är ju Öko Tex certifierade.
Så kan det nog vara. Har inte så bra koll själv på det där.
Av ma-jo
maimiti skrev:
Både Storken och Didy tillverkar ju sjalar enbart av ekolokisk bomull som är färgad med giftfria färger och båda är ju Öko Tex certifierade.
Nej jag tror inte att Storkarna är ekologiska alls! (Rätta mig om jag har fel - de har kanske ändrat sin produktion, men det tror jag inte?) Men alla Didymos sjalar är av ekologiskt odlad bomull. Det är därför bland annat därför som jag väljer Didymos. De är rätt "rakt igenom" känns det som...

Däremot har de båda blivit testade av ökotex (har inte med ekologiskt att göra!) för förekomst av farligiga ämnen i färgerna och fått positivt resultat båda två! (Ja positivt är ju förståss att de inte hittade farliga ämnen i då!) Tror också att ökotex graderar enligt en skala.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Storchenwiege är en tysktillverkad bärsjal, vävd av 100 % Öko-tex certifierad bomull.
Taget från Babydesigns hemsida.
Av ma-jo
Storkarna är inte ekologiska, öko-tex är inte en ekologisk märkning. Läs gärna mitt inlägg ovan igen... :D
Användarens profilbild
Av Anna
Japp, alla Didy är ekologiska inga storkar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?