Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av janey
Jag undrar om man kan ha (nyfödd) ammandes i sin sjal och ha en bärjacka eller bärskydd utanpå nu i vinter? Min 2 åring vill ju vara ute i parken hela dagen så jag får glatt hänga på, amning eller inte bryr han sig inte om :lol:
Alla bilder jag sett på bärskydd/jacka så sitter ju barnet rakt upp.
Eller behövs kanske inte en bärjacka medan bebsien är så liten? Min vanliga jacka har fungerat fast jag är höggravid nu.
Användarens profilbild
Av Sarai
Svaret är nja..

Det är definitivt smidigare att ha barnet innanför jackan när du är i lekparken med stora syskonet. Amma är däremot inte så smidigt om du inte får till att lägga ner bebisen i sjalen. (Vagga) Jag har inte lyckats utan att knäppa upp jackan och justera sjal och kläder för att sedan kunna knäppa igen. Enklast tycker jag att det är med barnet i en ergonomisk sele eller MT som man kan släppa ner lite till brösthöjd och sedan hissa upp igen när barnet är färdigt. Jag är dock ingen trikåsjalsfantast utan gick över till vävt rätt snabbt, andra kanske fixar det bättre och kan komma med tips.

Om din vanliga jacka går runt dig som höggravid räcker den även runt en liten bebis i sjal. Man kan dock behöva täcka glipan i halsen med en halsduk eller en fuskpolo eftersom du inte kan dra upp dragkedjan så långt.
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Jag har inte ammat i sjal på vintern men under första hösten hade jag A innanför min kofta (samma som jag hade som gravid) eller en filt jag hade runt mig. Jag bar i omslutet kryss i vävd långsjal (Hoppediz) och hissade bara ner honom när han skulle äta. Han satt alltså rakt upp, precis som när han inte ammade, fast längre ner. Så stöttade jag hans huvud med ena handen medan han åt. För att jag inte skulle bli kall hade jag en extra lång bluffolle. Jag gjorde nog som Sarai gjorde med sele eller MT fast med sjal. Jag använde vävda sjalen redan när A var 2 dagar (fast Hoppediz är diagonalvävd och därmed inte helt stum, jag vet inte hur andra vävda sjalar är). Lycka till!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?