-  tis jan 06, 2009 17:33

Min bebis börjar bli för tung för trikåsjalen. Vad göra?
Fick mitt första barn för 5 månader sen och köpte då ganska snabbt en trikåsjal (Moby wrap) som både hon och jag verkligen gillar. Men hon är en stor tjej (närmare 9 kg) och det känns som det börjar bli dags att gå vidare. Har ingen tidigare erfarenhet av vare sig sjalar eller selar, så jag känner mig helt vilse i djungeln. (Köpte förresten min sjal i väntan på en BabyBjörn-sele jag skulle få låna, men den selen har jag aldrig använt eftersom den var så obekväm och omysig i jämförelse med sjalen ) Ska jag satsa på en sjal (vilken?) eller bärsele (vilken?)? Min dotter sitter helst framåtvänd i sjalen då hon är vaken. Hur funkar det om jag ska uppgradera mig? När kan man börja bära på ryggen? Jag är lång och smal, påverkar det vad jag borde välja? Jag är som sagt mycket vilsen så alla tips tas emot med stor tacksamhet!
 ) Ska jag satsa på en sjal (vilken?) eller bärsele (vilken?)? Min dotter sitter helst framåtvänd i sjalen då hon är vaken. Hur funkar det om jag ska uppgradera mig? När kan man börja bära på ryggen? Jag är lång och smal, påverkar det vad jag borde välja? Jag är som sagt mycket vilsen så alla tips tas emot med stor tacksamhet!

Fick mitt första barn för 5 månader sen och köpte då ganska snabbt en trikåsjal (Moby wrap) som både hon och jag verkligen gillar. Men hon är en stor tjej (närmare 9 kg) och det känns som det börjar bli dags att gå vidare. Har ingen tidigare erfarenhet av vare sig sjalar eller selar, så jag känner mig helt vilse i djungeln. (Köpte förresten min sjal i väntan på en BabyBjörn-sele jag skulle få låna, men den selen har jag aldrig använt eftersom den var så obekväm och omysig i jämförelse med sjalen
 ) Ska jag satsa på en sjal (vilken?) eller bärsele (vilken?)? Min dotter sitter helst framåtvänd i sjalen då hon är vaken. Hur funkar det om jag ska uppgradera mig? När kan man börja bära på ryggen? Jag är lång och smal, påverkar det vad jag borde välja? Jag är som sagt mycket vilsen så alla tips tas emot med stor tacksamhet!

På magen är sele grymt obekvämt (tycker jag) så om du bara ska köpa ett bärdon så skulle jag rekommendera sjal för den är mer mångsidig. Men en vävd sjal och en sele är perfekt.
 På magen är sele grymt obekvämt (tycker jag) så om du bara ska köpa ett bärdon så skulle jag rekommendera sjal för den är mer mångsidig. Men en vävd sjal och en sele är perfekt. 
  Och när det kommer till selar så föredrar jag Angelpack över alla, men Manducan gillar jag med, den är prisvärd och räcker länge!
  Och när det kommer till selar så föredrar jag Angelpack över alla, men Manducan gillar jag med, den är prisvärd och räcker länge! 
 Använder sjalen hemma för att få händerna fria, ibland på promenader och enstaka fall för att söva.
 Använder sjalen hemma för att få händerna fria, ibland på promenader och enstaka fall för att söva.

- By Aspasia
 - By Aspasia