Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

nebulosa - Är det från Liene? Vilket garn är det? Jag fick mail igår om att mitt paket var skickat :eld:

Igår stickade jag färdigt min mössa. Den blev bra, men jag ska sticka en till och göra lite annorlunda. Jag orkade inte ta upp den här igen och göra om. Nu blev den rätt så perfekt i storlek, men nästa ska jag minska lite annorlunda än jag gjorde den här gången. Då kommer den bli helt perfekt!. Bild kommer snart. Nu funderar jag på vad jag ska göra med garnet som är över. Undrar om det räcker till ett par muddar i samma stil. Någon som har koll på hur mycket garn det går till ett par? Eller ska jag sticka Agnes tröja i svart och spara det ifall det behövs till den. Jag ska maila Yll & Tyll och höra hur precis garnet är tänkt att räcka. När jag handlade garn till ett par vantar blev jag utan tumme :lol:

kvarnvik - Jag såg också den där tävlingen, funderar på att länka jag med men hyser små förhoppningar om att vinna :lol: Jag har trånat efter det där Manos (?) garnet lääääääänge (de säljer det på "min" garnaffär) Det är helt otroligt vackert :love: Jag ska gå in från din sida :tumup:

Någon som är intresserad av att köpa eller byta stickor? Jag har lite rundstickor jag inte behöver nu när jag fick mina Harmony Woods. Och såna där ekostickor i bokträ som jag inte alls gillade att sticka med. Någon som vet om de ska behandlas på något vis? Jag tyckte att garnet bara fastnade på dem.
Av Ponyo
Insåg just att jag snart är klar med min kofta. Men vad ska jag sticka då? :hmm:
Har egentligen köpstopp, men garn räknas inte riktigt eftersom jag blir nipprig utan en stickning i handen.
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:
Bubbi skrev:Insåg just att jag snart är klar med min kofta. Men vad ska jag sticka då? :hmm:
En likadan som du ger till mig :tumup:
:Hahaa:
Kan avslöja att den var fasligt enkel. Bara raka spåret.
Nu vill jag sticka något snabbt och litet.
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev: kvarnvik - Jag såg också den där tävlingen, funderar på att länka jag med men hyser små förhoppningar om att vinna :lol: Jag har trånat efter det där Manos (?) garnet lääääääänge (de säljer det på "min" garnaffär) Det är helt otroligt vackert :love: Jag ska gå in från din sida :tumup:
Du får länka till mig så att folk går vidare till butiken via mig så kan du få nystanet av mig när jag vinner :wink: 8) Nej, ärligt talat så har jag ju inte skuggan av en chans med min blygsamma besöksstatistik, men jag har ju fått in en del av er i min blogg 8)
Nu är jag tillbaks efter att ha hälsat på släkten och då fick jag stickpresenter av mormor. :vågen: Hon hade rensat ut saker hon inte tänker använda något mer så nu har kjag en kasse med olika stickor och virknålar, en bunta mönster till dockkläder samt en kasse med garn. Mer metallstickor och akrylgarner men skoj ändå. Fast jag undrar vad jag ska göra med 600 g akrylgarn? :hmm:

Sedan lånade jag mammas stickbok från 1977 också. Det fanns en så söt klänning som till T i den.
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:Jag tycker att den här halsduken är helt underbar, men hur har hon gjort? :hmm: http://www.garntrollet.se/stareclipse.html Det verkar som att hon har använt en del av mönstret till sjalen men jag fattar inte riktigt de engelska termerna eller hur mycket av mönstret man ska sticka.
Jag puffar den här frågan lite :D
Efter att bara ha skummat bloginlägget och även mönstret skulle jag säga att hon använt sig av första diagrammet till halsduken. Sjalen som mönstret hör till var väl tre olika diagram.
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:Jag tycker att den här halsduken är helt underbar, men hur har hon gjort? :hmm: http://www.garntrollet.se/stareclipse.html Det verkar som att hon har använt en del av mönstret till sjalen men jag fattar inte riktigt de engelska termerna eller hur mycket av mönstret man ska sticka.
Jag puffar den här frågan lite :D
Efter att bara ha skummat bloginlägget och även mönstret skulle jag säga att hon använt sig av första diagrammet till halsduken. Sjalen som mönstret hör till var väl tre olika diagram.
Jag kan inte läsa diagram :hmm: Kan du förklara för mig? :roll:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?