Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Rosalinda
Har presis fått hem en underbar manduca. Men jag är för smal för den.. :purskis:

Jag kan inte spänna åt den tillräkligt runt midjan så den vilar på rumpan.
Annars är den jätte bekväm. Båda pluttis sambon och jag tycker den är underbar. :loving:

Men eftersom banden man spänner med är fastsydda i stödbältet så kan jag inte spänna den så mycket som jag skulle behöva för att få ordentligt stöd.
Vågar man sprätta loss banden en bit eller förstör man något då? :hmm:
Vill så gärna kunna använda den! :(
Jag kan använda den som den är med det blir jobbit efter ett tag och det är omökligt att sitta ner med den.
Användarens profilbild
Av April
Åh, vet tyvärr inte... men har någon en Manduca och en Becco/Ergo eller annan sele? I så fall kan vi ju se om någon alla sele är mindre i avbärarbältet och kanske passar di bättre?

Kram
Användarens profilbild
Av Elin G
Manducan är dessvärre lång i midjebältet. Du kan ju prova att sprätta, men annars har becon, angelpack och ergo kortare midjeband allihop.
Användarens profilbild
Av snisk
Action Baby Carrier har också kortare midjebälte.

Kikade lite på Manducan här hemma och tänker att det kanske går att sprätta, men blir det inte knöligt? Tyckte inte det såg ut att finnas så mkt marginal där det stoppade midjebältet möts där bak ens på det smalaste. Plus att förstärkningssömmen (eller vad det heter, jag menar den sydda fyrkanten med x) försvinner. Fast det kanske man kan sy dit en egen, eller be ngn skomakare typ.
Användarens profilbild
Av UWO
Fast när jag provade en sa de att den skulle sättas runt höften. Är inte midjebältet egentligen tänkt som höftbältet på en ryggsäck?
Jag har den iaf så och tycker det avlastar bra. :tumup: Annars hade jag klart haft samma problem, får spänna den nästan till max när den sitter över höftbenet ju. :rodna:
Användarens profilbild
Av Elin G
UWO skrev:Fast när jag provade en sa de att den skulle sättas runt höften. Är inte midjebältet egentligen tänkt som höftbältet på en ryggsäck?
Jag har den iaf så och tycker det avlastar bra. :tumup: Annars hade jag klart haft samma problem, får spänna den nästan till max när den sitter över höftbenet ju. :rodna:
Fast jag är rätt tunn och för mig är det på håret att den sitter okej på höftbenen, hade jag varit lite smalare hade bandet varit för långt där också.
Av Tifflan
Jag är ca 70 cm runt midjan, och min beco 4th sitter som en smäck. Det är inte mycket kvar att dra in på midjebanden, men de är inte för långa. Jag har bandet uppe i midjan, tycker det trycker obehagligt om jag har det runt nere på höften. Vad har ni som är för smala för manducan för midjemått?
Användarens profilbild
Av diddeldi
det är stor skillnad på olika bärselar, och just manducan har ett stort minstamått runt höften. så jag tror en annan sele skulle passa dig bättre helt enkelt, det brukar vara så när man är liten och smal. du kan se en jämförelse på måtten på ett gäng olika selar här om du vill: http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?