Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Anil
Behöver hjälp från er experter i "bära barn världen"...

Vi köpte ingen barnvagn för vi hade tänkt oss att bära lilltjejen (idag 2 veckor) i sjal helt och hållet för det verkar så praktiskt. Som jag skrivit om i en tidigare tråd verkar det svårt då hon är vaken. Hon blir skogstokig... Är det sovdags så är hon villig. Men vad värre är att jag när jag nu varit ute i kylan ett par gånger och får inte till det här med rätt temperatur. Vi blir helt super varma!!! Och jag svettas som en gris på magen där jag bär henne. Har haft flera lager med tröjor under en vindjacka för att kunna reglera värmen. Tar jag på mig mindre så fryser jag som tusan om rygg och armar och antar att lillan gör det då också. Förstår inte hur vi ska få detta att funka. Vågar inte ge mig ut för länge för hon blir ju också besvärad av värmen...

Tittar nu desperat efter vagnar som komplement för som det är nu känner jag mig helt fången här hemma.

Funderar på om en bärsele kan funka bättre då jag kan bädda in henne med "utan på" mig. Vad tror ni? Om detta kan vara en lösning, vilka selar är de bästa? Skulle ju dock helst vilja prova först innan man lägger massa mer pengar på något som kanske inte funkar.

Super tacksam för tips och ideer.
Lina
Användarens profilbild
Av millla
Så där i början efter att ha fött barn så var jag också vansinnigt varm av mig. Kunde svettas floder av ingenting. Det rättade till sig vartefter och nu är det inte alls så längre.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ja, det är hormonellt! Helt normalt att både mamma och bebis är jättevarma i början! Lite knepigt är det såklart att reglera värmen, men det kommer att bli bättre och bättre så ge inte upp!!

Du kan inte ha tröja+sjal med bebis+kofta? Då kan du låta bli att knäppa koftan över framsidan, men blir ändå varm om rygg och armar..
Och en inte allför varm jacka sen över.

Och som sagt, kämpa på, det kommer att bli bättre!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
...och när det gäller sele: I den här kylan skulle jag faktiskt inte rekommendera en sele utanpå kläderna, jag tror risken är ganska stor då at de pyttiga bebisarna blir kalla och för hårt utsatta av kall vind osv.
Av Anil
kajsa kavat skrev:Ja, det är hormonellt! Helt normalt att både mamma och bebis är jättevarma i början! Lite knepigt är det såklart att reglera värmen, men det kommer att bli bättre och bättre så ge inte upp!!

Du kan inte ha tröja+sjal med bebis+kofta? Då kan du låta bli att knäppa koftan över framsidan, men blir ändå varm om rygg och armar..
Och en inte allför varm jacka sen över.

Och som sagt, kämpa på, det kommer att bli bättre!

Jo, det är ungefär så jag har varit klädd, men tänker att Lillan blir kall om ryggen om jag knäpper upp där fram. Jag skulle bli kall om jag inte hade koftan på ryggen.... Borde ju vara det samma för henne. Kanske att jag får vänta lite med sjalandet ute tills jag blir mindre varm om det nu är hormonellt. Det känns läskigt att ge sig ut i denna kylan i sjalen då Lillan blir skogstokig plötsligt. Kan ju inte ta henne ur sjalen i kylan. Åhh, om det ändå varit sommar... Så mycket lättare det varit att vara nybakad förälder...
Användarens profilbild
Av millla
Även om man inte är nybakad förälder så är vintern en värdelös tid att bära barn. Jag tycker också det är bökigt nu. :(
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Fast jag tror inte hon blir kall om du har en jacka över! Det blir ju tre lager sjal som värmer ryggen. Men visst, det är knepigt om de börjar vråla mitt i kylan :? Man får se till att hålla sig nära caféer eller så :wink:

Och förövrigt är det inte helt lätt att vara nyförlöst och varm mtt i 25-30 graders värme heller.... :wink:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?