Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Var det inte så att det bara var i Australien (?) man använde mulesing?

Jag kollade in sidan kaffemoster tipsade om, jösses vilka priser :whut: Nu ska jag köpa garn och sticka något till mig själv. En kofta tänker jag mig. Någon som har tips på en fin och lättstickad kofta?
Och ska jag sticka en midjekort eller höftlång? Egentligen skulle jag nog mest behöva en riktigt kort eller riktigt lång. Nu har jag bara sådana som slutar precis på höften och det blir inte fint till mina vidare/a-linjeformade klänningar.
Tipsa gärna om fina mönster!
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Var det inte så att det bara var i Australien (?) man använde mulesing?
Ja, det glömde jag skriva.
Och det är inte alla ställen i Australien heller.
Jag har köpt merinoull från Australien från en affär som bannlyst allt garn där de använder mulesing.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag ska skriva och fråga.
Knyttet: Jag tycker att du ska sticka en kort, för då är chansen större att den blir klar 8) Så tänker jag som är i början av min stickkarriär och hittills inte gett mig på några stora projekt. Den här tycker jag ser fin ut; http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 28&lang=se kanske lite tjock dock.
Jag vill sticka den här http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =3&lang=se när jag ger mig på något större projekt.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Åh, den andra koftan du länkade till var jättefin! Den ska jag sticka. Fast inte nu, jag vill nog bli lite bättre på att sticka först. Hellång kofta hade jag inte tänkt ge mig på. Med kort menar jag en som slutar precis i midjan eller lite ovanför. Lite som en bolero (visst heter det så)
Jag köpte ju den här klänningen och skulle behöva en kofta som passar till. Då får den inte vara så mycket längre än där klänningen är skuren under bysten, alt ganska vid nedtill.
Bild
Av Ponyo
Innan jag gav mig på mitt nuvarande projekt så hade jag tänkt sticka en a-linjeformad kofta. Ska leta lite...
Användarens profilbild
Av tweed
Fick svar om Merinoullen
Hej! det jag vet om merino ullen är att det kommer från nya zeeland

i simpson till exempel från indien...även från syd america
nepal, tibet har sitt namn från ursprungen
mongoliet.....även italien
Jag är emot djur plågerier precis som du , har växt upp med djur runt om mig.....
Hoppas att jag kunde hjälpa!
mvh liene&anders
Verkar ju ok :D Fattar dock inte riktigt vad hon menar med det andra stycket :hmm:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Den där nätbutiken var jku riktigt farlig. Tur att jag inte har några pengar övet till garn denna månaden. Det bästa är att vå lokala garnbutik också alltid rear olika garner för 10-15kr! Där hittar man alltid något fint till vrakpris.

Är sugen på att göra en tröja som jag fick mönster på i senaste Allers. En tröja som stickas på rundsticka från den ena ärmen till den andra. Jättesnygg och verkar vara ett praktiskt sätt att sticka på. Hittar ingen bild på den dock.
Användarens profilbild
Av jazoo
visslan skrev:
jazoo skrev:Hur gör man vridna rm?
Man stickar i den bakre maskbågen. :)
Det låter ju enkelt!
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Tänkte förresten sätta mig med lite återanvändning nu någon kväll. Hittade en påse med gamla koftor som jag lagt undan för att jag inte använder dem längre. Tänkte repa upp dem och göra något nytt av garnet istället.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag orkar inte läda ikapp. 8)

Jag håller på med ett par sockar till Vidar. Men tror ni inte att jag lyckades sticka skaftet på socka nr 2 2 cm längre än på socka nr 1? Jag fick hjärnsläpp. Tror ni han vill använde de iaf eller ska jag repa upp (halva foten och hela hälen och 2 cm på skaftet)? Stickas i Fabel från Garnstudio och mönstret är Klassiska raggsockar i mellanraggi från Järbo.Bild har jag ingen just nu. Kan fixa ikväll om det är så.

En sida som jag får mycket inspiration från är den här:
http://asassticksida.bloggagratis.se/
Av Ponyo
zandrama skrev:Jag orkar inte läda ikapp. 8)

Jag håller på med ett par sockar till Vidar. Men tror ni inte att jag lyckades sticka skaftet på socka nr 2 2 cm längre än på socka nr 1? Jag fick hjärnsläpp. Tror ni han vill använde de iaf eller ska jag repa upp (halva foten och hela hälen och 2 cm på skaftet)? Stickas i Fabel från Garnstudio och mönstret är Klassiska raggsockar i mellanraggi från Järbo.Bild har jag ingen just nu. Kan fixa ikväll om det är så.

En sida som jag får mycket inspiration från är den här:
http://asassticksida.bloggagratis.se/
Du kan inte bara ta upp översta raden på skaftet och sticka några cm till?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?