Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anna
ähum, jaha. Stickar man bara lite lagom långt och brett och syr i några fina knappar? Eller måse man ha en beskrivning och förså vad den går ut på?
Användarens profilbild
Av tweed
Anna skrev:ähum, jaha. Stickar man bara lite lagom långt och brett och syr i några fina knappar? Eller måse man ha en beskrivning och förså vad den går ut på?
Jag har ingen beskrivning utan går på känsla, har inte bestämt mig för hur jag ska göra med knapphål än.
Användarens profilbild
Av jazoo
Har stickat ca 11 cm resår på min första babysocka nu.... Nu skall jag gå och lägga mig, imorgon blir det att ta tag i hälen. Jag lär väl ha en eller annan fråga om hur det skall gå till´... :roll:
Har bara gjort hälar med korta varv tidigare.
Användarens profilbild
Av Anna
kvarnvik skrev:
Anna skrev:ähum, jaha. Stickar man bara lite lagom långt och brett och syr i några fina knappar? Eller måse man ha en beskrivning och förså vad den går ut på?
Jag har ingen beskrivning utan går på känsla, har inte bestämt mig för hur jag ska göra med knapphål än.

Ok, jag skall nog försöka mig på det då. Knapphål lät jobbigt. Jag räknar kallt med att det blir lite lagoma hål av sig självt som det brukar bli när jag försöker sticka :oops:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
kvarnvik skrev:
glis skrev: Det är bra men mina Pony-stickor har styv vire tycker jag så jag dreglar över knitpicks som så många andra... Attans Muminmamman visade ju hur de ser ut IRL.
Jag SKA ha ett set i födelsedagspresent, MÅSTE ha. Kunde du inte förhandla dig till en julklapp till av T?
Jag fick ett set av mamma i julklapp. De hann inte komma till jul, men hon ringde dan innan nyårsafton och sa att de hade kommit :vågen: Hoppas de ligger i min brevlåda imorgon. Och att de är bra. Jag är väldigt förtjust i bambustickorna jag stickar på nu.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
kvarnvik skrev:Kaffemoster: Hur är det med merinoullen på den där e-butiken du länkade till? Är det rumpklippta får som får ställa upp, eller är det schysst merino?
Jag har faktiskt ingen aning.... Jag reflekterade själv över frågan, för det känns som att hon har väldigt mycket merinoull, men jag packade in frågeställningen och lät snåljåpen ta över resonerandet :hide:
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:
kvarnvik skrev:Kaffemoster: Hur är det med merinoullen på den där e-butiken du länkade till? Är det rumpklippta får som får ställa upp, eller är det schysst merino?
Jag har faktiskt ingen aning.... Jag reflekterade själv över frågan, för det känns som att hon har väldigt mycket merinoull, men jag packade in frågeställningen och lät snåljåpen ta över resonerandet :hide:
Kanske ska maila och fråga, det är ju härligt med merino, men jag tror inte jag kan tänka mig att stödja rumpklipp när det verkar som att det faktiskt finns andra alternativ. Visst är det så att man inte gör det på Nya Zeeland?

Nu ska jag blogga mina nyköpta garner och drömprojekt
Användarens profilbild
Av visslan
kvarnvik skrev:Vad var det rumpklippningen kallades? Svårt att fråga om man inte vet vad det är man ska fråga efter :hmm:
mulesing
:cry:
Användarens profilbild
Av jazoo
visslan skrev:
kvarnvik skrev:Vad var det rumpklippningen kallades? Svårt att fråga om man inte vet vad det är man ska fråga efter :hmm:
mulesing
Vad är det? Alltså jag har ju förstått att det inte är bra, men mer då? :hide:
Av Ponyo
jazoo skrev:
visslan skrev:
mulesing
Vad är det? Alltså jag har ju förstått att det inte är bra, men mer då? :hide:
Fåren får en slags parasit i rumpan, och för att bli av med parasiten så flår de bort allt hår och hud i rumpan.
Jättehemskt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?