Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnnaBanana
vilken bra tråd! jag har precis stickat klart en halsvärmare till bebisen och har börjat med tillhörande hjälmmössa (jag lovar, jag laddade hem mönstret innan det introducerades här på SB :wink: ).

jag har fyndat ljusgrått angoragarn på loppis, 5-6 nystan har jag för mig det är, men jag vet inte vad det ska bli. jag har redan en fin, mönsterstickad sjal i mohair (http://www.heirloom-knitting.co.uk/offe ... attern.pdf) så jag skulle vilja göra något annat (jag använder inte sjal så annat än hemma). någon som har nått förslag? jag tycker att det är svårt, grått är egentligen inte en färg jag gillar så mycket. jag har dessutom ett helt galet mohairgarn som såldes billigt eftersom det blivit fel i färgbadet, det är melerat i lila, blått, cerise, gult, orange och brunt och ganska långa avsnitt av varje färg. det är häftigt men väldigt svårbestämt vad det ska bli. jag ska försöka lägga upp en bild på det så får ni se spektaklet.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
leonie skrev:Mitt senaste projekt var en tröja för vinterbruk - den är i ren, mjuk ull och har en så gosig kant, både i ärmslut och nederkant. Stickad endast i räta och aviga, fram och tillbaka på rundsticka, enkelt och roligt.
Nästa projekt har jag inte bestämt ännu, eventuellt en tröja till, fast lite mer vårlig.
så fin, den ser verkligen mjuk ut!
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
erisara skrev:Tassar in här lite. Jag är snart klar med mina tåupp-sockar och kan få börja med min julklappsstickning. Det ska bli de här:
det verkar avancerat, jag tycker det är supersvårt med flerfärgsmönster. så fina de var.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
Kaja skrev:Jag håller på med en sådanhär. Fast, jag kör i tjockare garn, så jag har gått ner en storlek. Tur det. För vart 6:e varv så ska man vända maskorna 2 och 2 i någon slags minivariant av kabelstickning. Det är ett hästjobb... Men, det blir nog bra.

Bild

Bild
snyggt! jag gjorde nått liknande mönster en gång, bikupemönster eller nått sånt hette det. det var ganska roligt men lite pilligt har jag för mig.
Användarens profilbild
Av jazoo
Eko-ull låter förstås mysigt, men jag ville börja redan ikväll med något jag hade hemma.... Blev lite inspirerad av den här tråden.

Spiralsockar? Länk?
Användarens profilbild
Av erisara
AnnaBanana skrev:
erisara skrev:Tassar in här lite. Jag är snart klar med mina tåupp-sockar och kan få börja med min julklappsstickning. Det ska bli de här:
det verkar avancerat, jag tycker det är supersvårt med flerfärgsmönster. så fina de var.
Jo, det blir de mest komplicerade sockor jag någonsin stickat (brukar hålla mig till enfärgade flätmönster) och jag ser fram emot dem med skräckblandad förtjusning.
Användarens profilbild
Av glis
Jag vill nog också vara med. Jag har ågren för att jag kanske inte kommer kunna pyssla någonting efter den 27:e när jag börjar jobba, men sticka framför tvn skall jag väl klara i alla fall?
Just nu stickar jag mitt livs första tvåändsstickade vante i garn från Östergötlands ullspinneri och har samtidigt prova magic loop fär färsta gången. Det är bra men mina Pony-stickor har styv vire tycker jag så jag dreglar över knitpicks som så många andra... Attans Muminmamman visade ju hur de ser ut IRL.
Användarens profilbild
Av jazoo
Äsch vad pilligt att sticka babysockor! :gaah:

Är det bara jag som tycker att garnstudios sida är bajsseg?
Av leonie
Okej, misströsta icke, här kommer mönster till socka utan häl. Obs! Vuxenstorlek! Men det går säkert att räkna om.

Sockan stickas med så kallad "sned resårstickning".
Lägg upp 40 m och fördela jämnt på 4 stickor.
Varv 1-4: * 2 rm 2 am * upprepa *-*.
Varv 5-8: 1 am * 2 rm 2 am * och sluta v med 1 am.
Varv 9-12: * 2 am 2 rm *. Upprepa *-*.
Varv 13-16: 1 rm *2 am 2 rm * sluta med 1 rm.
Upprepa från varv 1.
Sticka denna sneda resårstickning till önskad längd. Minska då 1 m i början av varje sticka vartannat varv tills det återstår sammanlagt 8 m. Trä garnet igenom maskorna, dra till och fäst väl. Färdigt!!
Användarens profilbild
Av tweed
Vad kul att så många hittat hit :vågen:
Kolla in de här mössorna http://www.garnkorgen.se/product_info.p ... ts_id=2093 JAg är egentligen inte så färgglad, men de här har jag svårt att motstå.

Jazoo, här är länk till babysockar i spiralmönster. http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 10&lang=se Jag har såna till H och i Höstas när hon var liten räckte de upp på låren och funkade som babylegs med fot, sen blir de vanliga sockar när de växer :tumup: Mina är stickade i M&K eco babyull efter samma beskrivning. Och ja, sidan är bajsseg.
Användarens profilbild
Av Fryle
Kul tråd!

Jag har precis tömt handarbetskorgen på lagningsobjekt och knapplösa plagg, vilket känns som en befrielse. Och så har jag virkat klart en mössa. Nu är jag alltså öppen för vadsomhelst!!!
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev: Det är bra men mina Pony-stickor har styv vire tycker jag så jag dreglar över knitpicks som så många andra... Attans Muminmamman visade ju hur de ser ut IRL.
Jag SKA ha ett set i födelsedagspresent, MÅSTE ha. Kunde du inte förhandla dig till en julklapp till av T?
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster: Hur är det med merinoullen på den där e-butiken du länkade till? Är det rumpklippta får som får ställa upp, eller är det schysst merino?
Användarens profilbild
Av Anna
Vad är en halsvärmare och hur gör man? Jag är sticknovis så et behöver vara lätt. Helst välldigt lätt. Är det en kort halsduk ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?