Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Bra tråd! Jag behöver en liten knuff för att färdigställa tröjan jag stickar till O. Fram- och bakstycke och en ärm är klara, sen tog det stopp! Kan inte hitta inspiration att göra klart... Jag lider dessutom tyvärr av "One sock syndrome".... Det ligger tre sockor utan make i stickkorgen. Några tips?
Användarens profilbild
Av melon
å vilken bra tråd! :vågen:

I min stickpåse ligger det för tillfället virkad mat och en påbörjad virkad sjal, men snart ska jag sticka tvåändstickade vantar till mig själv, om jag bara hittar lite snyggt garn 8)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Bra initiativ kvarnvik! :vågen:
Det känns som att jag äntligen kommit igång med att lära mig sticka. Idag har jag stickat färdigt ett par vantar som min svåger ska få i (försenad) födelsedagspresent. Så håller jag på med en dragspelsbasker till mig själv som också snart är klar.

Nästa projekt ska bli ett par strumpor tror jag.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag vill stick sockor till V som alltid är kall om fossingarna. Nån som har tips på ett bra mönster på små sockor?

Och funkar vanligt superwash-ullgarn? Vad ska jag tänka på?
Av leonie
jazoo - du kan ju alltid sticka små spiralsockar. De är lätta att dra på eftersom de inte har någon häl.
I stället för superwash skulle jag nog använda den nya eko-ullen som finns även i de mest bakåtsträvande stickaffärer numera. Passar nog bra för små tassar! :D
Av Ponyo
Marit skrev:Och jag segar på med en tröja till mig själv på stickor 3 som jag köpte garn till i Norge hösten 05. Nu är jag på sista ärmen och jag märker att jag tvekar för för första gången ska jag klippa upp för halsringningen. :crazy: Stickat hela bålen på rundsticka och klippt upp för ärmar har jag gjort, men att klippa uppp en halsringning det känns som ett snäpp svårare minst.
Tänk på att du inte har något att förlora, annars kan du inte använda tröjan. :D
Jag funderade allvarligt på att sticka koftan jag håller på med på rundalsticka, och klippa upp. Men jag fegade ur eftersom jag hade en svag misstanke om att jag kopt för lite garn. Nu när jag börjat närma mig slutet så är jag glad att jag skippade den idén, det verkar som om garnet kommer räcka exakt.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag håller på med en sådanhär. Fast, jag kör i tjockare garn, så jag har gått ner en storlek. Tur det. För vart 6:e varv så ska man vända maskorna 2 och 2 i någon slags minivariant av kabelstickning. Det är ett hästjobb... Men, det blir nog bra.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Kaja
Kaffemoster skrev:
erisara skrev:
visslan skrev:Är det någon som är medlem på Ravelry? :D
Jag är och heter samma sak där som här.
Samma här.
Jag reggade in mig som Kajaochlillakrax för en månad sedan, men jag har inte haft tid at kolla runt ordentligt ännu.
Användarens profilbild
Av visslan
Jag heter "ffefryn" på Ravelry. Har ni sett att det finns en bärsjalsgrupp, men att den i princip är tyst? Lite trist.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?