Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Satt och kollade på Didymos sjalar, och så stod det nått om olika vävsätt.. Avlastar de olika alltså? Nån klok person kan ävl upplysa mig lite =)
Användarens profilbild
Av Helena
Ja, jag tycker att de avlastar lite olika, en del är lite tunnare och kanske avlastar lite sämre, men är då samtidigt svalare.

Jag gillar indio-sjalarna, de är tunna och väldigt stretchiga och sköna. Men de vanliga randiga är lite tjockare och stadigare. Så det beror lite på vad man vill ha.
Av anna m
De jaquardvävda (wellen) är tunnare men avlastar väldigt bra ändå. Fast de är inte lika mjuka som indiosjalarna. Det är väl satintrådar i tror jag och de känns lite "plastigare".
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
vad betyder det att de är jaquardvävda då? är det diagonalväv?
Användarens profilbild
Av Eld77
Alla didys sjalar är diagonalvävda, de randiga i nåt som heter korskypert och de andra i jaquard. Jaquard är en vävteknik som tillåter mönstervävning, och som gör att tyget får två olika sidor.

Jag tycker att de randiga didysarna avlastar snäppet bättre än de lite tunnare, åtminstone om man har ett tungt barn. Men skillnaden är så liten att den är nästan försumbar.
Användarens profilbild
Av Helena
MammaTillFelicia skrev:vad betyder det att de är jaquardvävda då? är det diagonalväv?
Alla Didysar är diagonalvävda. Jaquardvävda är väl ett vävsätt, men det kan tydligen se väldigt olika ut. Det är väl alla de med mönster som är jaquardvävda tror jag. De randiga är inte jaquardvävda.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
aha tack ni visa! :P nu vet jag!
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag tycker de är olika. Om det beror på skillnader mellan olika av samma sjal vet jag inte. Men de avlastar lite olika och jag skulle nog säga att jag väljer olika beroende på knytsätt. Den tunnaste är nog min wellen aqua, den är dock inte så mjuk utan lite sträv. Den passar än så länge bra till alla knytningar. Jag har en katja som är randig och den är nog den tjockaste av mina didysar och den kan man också ha till allting. Mina indiosar är den ena med ull och en mjukare sjal är svår att hitta. Mjukheten gör dock att jag inte tycker den lämpar sig så bra till ryggsäcksknytning men andra är den bra till men avlastning är inte lika bra som med de andra två, men fortfarande klarar man att bära en dag utan problem. Min vanliga indio är jag inte så förtjust i men maken gillar. Ryggsäck går inte, vet inte om den är för smal för att det ska bli optimalt för det. En bra sjal och jag ska testa omslutet på ryggen för att se vad jag tycker då.

Så personligen så gillar jag inte indios till ryggsäck men det är ju olika också beroende på hur gammalt barnet är vad för knytningar som blir bäst.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?