Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sus
Kors i taket! Maken tycker vi ska köpa en sele trots att jag redan har två och, enligt honom, alldeles för många sjalar!!

Vad ska vi ha?

Jag har en Sutemi, som jag älskar och har använt jättemycket men nu när Majken börjar sitta på ryggen så saknar jag ett vettigt huvudstöd. Mannen klarar inte av Sutemin alls, eftersom han är för ovig för att korsa remmarna bak när han är själv.

Jag köpte en begagnad patapum för att testa om det funkade bättre för maken och det gjorde det, men även den saknar ju huvudstöd och när jag började prata om att sy ett så tyckte han att vi kunde kosta på oss en ny sele med huvudstöd istället (Han vet ju att jag alldrig blir klar med mina syprojekt :wink: )

Vad ska jag välja?
Majken är ganska stor tjej som snart är ett år, hon väger väl ialla fall 10 kg nu och är 74 cm lång tror jag. Kan en Patapum Todler funka till henne? Käns som en bättre investerin eftersom Lisne kanske också vill åka ibland.

Hur är det att bära på höften med nya ergon? Det är det jag gillar bäst med Sutemin, har burit jättemycket på höften med den så om det är lika bra med nya ergon så kunde jag ju sälja Sutemin (sdkulle glädja maken)

Långt blev det, hoppas någon kan svara?
Användarens profilbild
Av April
Jag har ju endast den nya Ergon och kan bara svara för den. Saga (2,5 år) sitter jättebra i Ergon och även kusinen (3 år) sitter helt perfekt. Jag gillar den nya Ergon jättemycket och jag tror inte att du blir besviken på en sådan :-D

Kram
Användarens profilbild
Av sus
Har du testat att bära på höften med den? Hur funkar det i så fall?
Användarens profilbild
Av April
Nä, det har jag tyvärr inte (känns liksom enklare med ringsjalen då :-)). Men det finns nya bilder i Galleriet, där man bär på höften :-D

Kram
Användarens profilbild
Av sus
Springe genast och kollar, tack :wink:
Användarens profilbild
Av sus
Det såg ju inte jättebekvämt ut, ser ut som axelremmen skär in lite... :?

Och föresten April, du som verkat testa allt, att du inte ens TESTAT att bära på höften med Ergon... Jag tycker det är stor skillnad att bära på höften med Sutemin eller med Ringsjalen eftersom midjebältet på sutemin tar så mycket av vikten så orkar jag mycket längre med den.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Har du testat toddlern? Jag har bara sett den som hastigast och tyckte det såg bökigt ut med alla remmar barnet fastnade i med fötterna. Det såg inte så enkelt ut att fixa det själv...
Användarens profilbild
Av sus
Jennelii skrev:Har du testat toddlern?
Nej, jag har bara sett den på bild, men tänkte atden kanske skulle funka bätre för vår stora tjej än den vanliga modellen.
Användarens profilbild
Av naimiez
HAde en toddler men tyckte inte att remarna var bökiga. Sålde då den inte passade på maken....var för liten.
Användarens profilbild
Av sus
naimiez skrev:HAde en toddler men tyckte inte att remarna var bökiga. Sålde då den inte passade på maken....var för liten.
Är han jättestor eller bara lite stor? Min man kanske får samma problem, han måste ställa alla remmar på yttersta läget föratt få på sig den vanliga Patapumen, vet du om dom är lika i storlek?
Användarens profilbild
Av naimiez
sus skrev:
naimiez skrev:HAde en toddler men tyckte inte att remarna var bökiga. Sålde då den inte passade på maken....var för liten.
Är han jättestor eller bara lite stor? Min man kanske får samma problem, han måste ställa alla remmar på yttersta läget föratt få på sig den vanliga Patapumen, vet du om dom är lika i storlek?
Vet inget om skillnaden mellan de okila Patapumen....kanske knyt-an.se kan....jag köpte därifrån. Min gubbe är XL, 187 cm och kraftig ryggtavla. Wilma satt klistrad intill, nästintill klämd. Skall köpa en Ergo NG nu.
Användarens profilbild
Av sus
naimiez skrev: Vet inget om skillnaden mellan de okila Patapumen....kanske knyt-an.se kan....jag köpte därifrån. Min gubbe är XL, 187 cm och kraftig ryggtavla. Wilma satt klistrad intill, nästintill klämd. Skall köpa en Ergo NG nu.
Låter som min man ungefär, fast han är lite kortare. Kanske får ta och åka och hälsa på Katharina som har knyt-an så maken får testa själv, det är bara så knöligt med två barn... Vi älskar att köpa på internet och få allt hemlevererat (eller till posten åtminstånde...)
Användarens profilbild
Av naimiez
Ja, hade jag haft möjlighet att testa hade jag gjort det.... :-)
Användarens profilbild
Av KATARINA
Hej Sus! Min man är 1,94 och smal men har bred rygg och på honom sitter Ergon bäst. Han kan använda båda Patapumen men de är en aning trånga.

Barnet sitter bäst om han/hon är ca 1,80 eller mer, för annars hamnar de lite lång ned och kan bli frustrerade över att inte se.

Jag vet inte riktigt hur det blir för mig med sjalträffar framöver eftersom vi just flyttat och jag ska börja arbeta lite också.

Men ni är välkomna hit och prova!
Användarens profilbild
Av naimiez
KATARINA skrev:Barnet sitter bäst om han/hon är ca 1,80 eller mer, för annars hamnar de lite lång ned och kan bli frustrerade över att inte se.
Vilken är det som är bäst över 180 cm? Ergo eller Patapumen?

Vad tar du för en Ergo kamel utan fjärilar? Har du hemma?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?