Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det är ju bara ett halvår kvar, hög tid att börja tänka på det här med sjal!

Jag har ju iofs lite hemma:
En ergo och en Patapum
Långsjalar i längderna 3.6, 4.1, 4.5, 5.2
Ringsjal och bärpåse
(och babybjörn och tricotti)

Hur ska jag tänka nu då?

1. Det räcker gott med det jag har
2. Det saknas helt klart en trikåsjal till bebisen. Extra praktiskt också eftersom det är vinter när bebisen kommer och då kan jag ha på mig trikåsjalen jämt som en tröja och stoppa i och ur bebisen. Och jag har ju inte provat trikåsjal (för tricottin räknar jag inte).
3. Det är mycket coolare att bära en nyfödd bebis i vävd långsjal än i trikåsjal, däremot måste bebisen förstås få en egen ny långsjal. T ex den där didy Jonas som är så fin som loluna vill sälja eller byta mot en Patapum.
4. Fast det är bra att ha både patapum och ergo för att kunna jämföra och mina kompisar kan få prova båda om de vill eller jag kan låna ut den ena till någon som behöver.
5. Det gäller förstås även ringsjalen som jag aldrig använder, kan vara bra att ha att visa för intresserade.
6. Det är ju också dumt att bestämma sig redan nu, för det hinner säkert komma något nytt spännande innan bebisen kommer.
Användarens profilbild
Av Elina
Jag tycker nog att du borde ha en trikåis, det är såååå mysigt :loving:
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
2. Det är klart att det saknas en trikåsjal i din samling. En mysig go och härlig trikåsjal att gå och mysa ihop på vinterkvällarna! :D
Av Aelia
Helt klart att du måste ha en trikå :twisted:
Av eamane
:iagree: med alla ovanstående, en trikåsjal att ha med till bb och börja mysa i direkt. SEN kan du ju börja fundera på egen långsjal till bebisen och kanske prova en sån där infant insert till ergon och och och :)
(Jag försöker hamna på goda sidan av sjal- :twisted: ) :D
Användarens profilbild
Av Helena
Jag gillade inte trikå faktiskt, tyckte att min indio ull var mjukare till Saga :D när hon var nyfödd. Så trikåsjalen låg bara och skräpade, men det måste vara mjuka och tunna vävda sjalar, inga stela, tjocka saker.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag ger det tråkiga svaret; jag tror att du mer än väl klarar dig på det du har. Det är ju coolare med vävd sjal 8) . (Fast visst är det mysigt med trikå också)
Användarens profilbild
Av Edith
Boadicea skrev:jag skulle köpa en trikåsjal (OK, minst en då... :oops: ) bara för att det faktiskt ÄR jättegosigt. Speciellt om du inte hade provat det förut, så tycker jag du ska göra det nu!
:iagree: Tycker absolut att du ska köpa en trikåsjal! Här blir det helt klart en trikåsjal när nästa bebis kommer. :D Nästintill ett måste ju! :wink:
Användarens profilbild
Av Isanna
Trikå! Du hinner använda de vävda sen, jag lovar! :lol:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag föredrar faktiskt vävd till pluttisar. Trikå gillar jag inte alls och i vintras låg babububndlern mest medans Vidar åkte vävd sjal istället och nu har han vuxit ur trikåsjalen.
Användarens profilbild
Av Eld77
Haha, jag går lite i samma tankar, fast utan att tänka att det räcker gott nu. Jag planerar in både trikåsjal, MT och nya långsjalar som jag vill testa. The more the merrier, du vet. ;)
Användarens profilbild
Av asa
Givetvis behöver du en varm och mysig trikåsjal!!! Inget snack om saken :D
Användarens profilbild
Av annalys
Elin G skrev:Det är ju coolare med vävd sjal 8) .
Ja, visst är det ju det! Det som drar mot trikå är det här med att ha den färdigknuten på mig under jackan när vi åkt bil någonstans och jag kan plocka i bebben direkt från babyskyddet (det däremot tror jag inte vi klarar oss utan att skaffa :wink: )
Eld77 skrev:Haha, jag går lite i samma tankar, fast utan att tänka att det räcker gott nu. Jag planerar in både trikåsjal, MT och nya långsjalar som jag vill testa. The more the merrier, du vet. Wink
Ja, jag glömde skriva att det som uppenbart saknas i samlingen förutom trikåsjal är ju MT. Men det blir säkert en sydd så småningom, men det känns inte akut.

Men jag går nog på trikåjakt vad det lider... :twisted:
Användarens profilbild
Av vovvemor
KLart du ska ha trikå också! Min Eje-bebis är till exempel sju veckor gammal och har hittills provat på att åka sino, gås, easy - både som lång- och ringsjal samt mt och beco. Man måste ju variera sig, tänk så trååååkigt han hade haft om han bara fått åka vävd, eller bara trikå liksom!! :lol: :lol: :lol:

...och trikåsjalsmyset på BB hade jag inte velat vara utan, det var faktiskt kanongosigt. :loving:
Användarens profilbild
Av Tinalqua
vovvemor skrev:KLart du ska ha trikå också! Min Eje-bebis är till exempel sju veckor gammal och har hittills provat på att åka sino, gås, easy - både som lång- och ringsjal samt mt och beco. Man måste ju variera sig, tänk så trååååkigt han hade haft om han bara fått åka vävd, eller bara trikå liksom!! :lol: :lol: :lol:

...och trikåsjalsmyset på BB hade jag inte velat vara utan, det var faktiskt kanongosigt. :loving:
Han har sjal :twisted: i blodet med andra ord så sjalberest som han är :lol:

Håller även med övriga om att du måste skaffa en trikåsjal du kan ju alltid sälja den sen
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?