Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bright
Jag undrar hur lång sjal jag behöver (jag är 180cm lång och rätt bred) för att kunna knyta tibetansk ryggsäck...eftersom man enligt måtttabeller kan göra alla knytningar med 5,2 om man är av större format antar jag att man får en hel del tyg över om man ska bära i tibetansk??? Blir inte det lite bylsigt?
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag är 1,73 och drar ungefär strl 40 och för mig är en Easy 3,7 (verklig längd 4,06) perfekt. Jag får alldeles för mycket över med en Easy 4,2 (heter ibland 4,0 jag har mätt dem till 4,50 i verkligheten), men den borde väl vara perfekt för dig då.

Jag knyter inte någon knut när jag knyter tibetan, utan jag stoppar bara in ändarna. Kommer inte ihåg vem det är som började göra så, men det blir mycket bekvämare på det sättet tycker jag. Det är ytterst sällan som jag känner av att det lossnar och då är jag ändå ganska aktiv när jag har sjalen på ryggen.

//Kaja
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag är 165 och strl 38, med min 4,2 får jag väldigt mycket tyg över, men det funkar. Jag knyter inte heller utan stoppar in ändarna. Kanske har en 35-45 cm över på varje sida.

Tror precis som föregående talare att det kunde vara en bra strl för dig (4,2 alltså).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?