Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av kalm
Hej,

Jag är ny här och har lite frågor som jag hoppas nån kan och vill svara på.

Jag vill kunna bära min 6-månaders bebis på ryggen för nu börjar han bli tung och är i vägen framme på magen (har bara en BabyBjörn idag).

Vill inte använda sjal (det verkar jättebra, men är inte "jag" liksom). Funderar istället på en Ergo, ser ju schyssta ut. Men hur funkar det när det är lite kallare ute - bebisen ser ju ut att luta huvudet direkt mot det klädesplagg man har på sig, dvs jackan om det är kallt ute och det verkar ju inte så skönt? Eller har jag missat nåt? Vill verkligen kunna använda den ute i höst när man är ute med storasyster på lekparken. Att sitta i vagnen är nämligen Tråkigt numera, hoppas det blir lite roligare att hänga på ryggen.

Kan man bara köpa dom på nätet?
Kan man köpa begagnade nånstans?
Är dom lätta att tvätta (kräkbebis)?

Andra tips??

/Katja
Användarens profilbild
Av AnKa
I Sthlm finns Ergo och Patapum att köpa i Loomas showroom på Hälsingehöjden. Annars finns de bara att köpa på nätet, tyvärr.

Kan man köpa begagnade nånstans?
Ja, här på sjalbarn :D . Titta under "säljes". På www.sjalar.nu finns oxå en sjalmarknad där det brukar finnas ganska mycket.
Är dom lätta att tvätta (kräkbebis)?
I maskin 40 eller om det är 60 grader.

Varför skulle det inte vara så skönt för barnet att ha huvudet mot din jacka? Dessutom så håller de ju upp huvudet och tittar sig omkring när de är vakna.
Användarens profilbild
Av Tinalqua
Om du har möjlighet kan du ju alltid gå på en sjalträff finns oftast alltid någon som har med sig en sele och då skulle du ha möjlighet o prova o även se hur vi gör med sjalarna så kanske du ändrar dig :wink:
Av LL
Har du tänkt på att när barnet åker vagn så lutar det sig ju mot ett tyg i precis som en bärares jacka? I vagnen har barnet visserligen skydd bakom en sufflet om det regnar/snöar, men i gengäld så blir det ju en jacka uppvärmd av den som bär.

En ergonomisk sele är toppen och du kommer säkerligen inte ångra ditt köp. Lycka till!
Användarens profilbild
Av KATARINA
AnKa skrev:
I Sthlm finns Ergo och Patapum att köpa i Loomas showroom på Hälsingehöjden. Annars finns de bara att köpa på nätet, tyvärr.

Nja. Ergo finns att köpa "IRL" hos flera av Babybodens åf, bla Famna, Elvasmåtroll mm. Jag själv säljer Patapum och Ergo och även Knyte i Bålsta har både Patapum och Ergo. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?