- lör okt 01, 2005 11:07
Jag planerar att sy (eller snarare låta mamma sy) en panel till min vinterkappa så att bäbisen ryms. (bara ett tygstycke med dragkedja på båda sidorna som man sätter ihop med dragkedjan på kappan, jag ska ju bara bära på magen medan bäbisen är så liten. Kanske en dragsko upptill och nertill så man kan dra åt lite och så lite extra tyg så det går upp ordentligt i nacken på bäbisen, eller kanske en liten huva?)
Ska ju bära hela långa kalla vintern!
MEN vilket tyg kan man använda för att det ska bli tillräckligt varmt?
Jag tänkte att bäbisen inte skulle behöva ha overall på sig utan bara innekläder och en extra tröja eller kofta (och så mössa, polo, vantar och sockar såklart och sjalen värmer ju en del, tre lager, babybundler!!) Jag har dock en mjuk overall (i plysch med bomullsfoder från lindex) ifall det skulle vara hyperkallt!
Jag har hittat ett tunt tyg som kanske skulle funka, vindpoplin. Vad tror ni om det? Är det för tunt kanske? Fast det är ju vindtätt! Och så polarfleece som foder, fast det är ju också rätt tunt!
Ska man ta typ teddy istället? Eller blir det tjockt och bylsigt?
Jag har inte hittat något annat vindtätt tyg. (täcktyg verkar inte existera)
Kappan är typ nåt vindtätt (tror jag?) och fleece inuti.
Ska ju bära hela långa kalla vintern!
MEN vilket tyg kan man använda för att det ska bli tillräckligt varmt?
Jag tänkte att bäbisen inte skulle behöva ha overall på sig utan bara innekläder och en extra tröja eller kofta (och så mössa, polo, vantar och sockar såklart och sjalen värmer ju en del, tre lager, babybundler!!) Jag har dock en mjuk overall (i plysch med bomullsfoder från lindex) ifall det skulle vara hyperkallt!
Jag har hittat ett tunt tyg som kanske skulle funka, vindpoplin. Vad tror ni om det? Är det för tunt kanske? Fast det är ju vindtätt! Och så polarfleece som foder, fast det är ju också rätt tunt!
Ska man ta typ teddy istället? Eller blir det tjockt och bylsigt?
Jag har inte hittat något annat vindtätt tyg. (täcktyg verkar inte existera)
Kappan är typ nåt vindtätt (tror jag?) och fleece inuti.
Helene
Hjälpmamma i Amningshjälpen.
Olivia 031017
Sigrid 051003
Valter 080812
Holger 100916
Bf 160519
http://backevagen22.wordpress.com/
Hjälpmamma i Amningshjälpen.

http://backevagen22.wordpress.com/