Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av malinka
Här sitter jag och går igenom alla bilder och recensioner, men inte blir jag klokare för det. Nästan alla sjalar får ju höga betyg och man kan ju inte bara gå efter utseendet.
Lillkillen är 6 månader och bärs för tillfället i ergo och en hemsydd Gås. Nu är jag ute efter en bra sjal att bära honom i till hösten. Och så länge han vill bli buren gissar jag.
Frågan är nu alltså hur jag ska veta vilken sjal jag behöver?
Användarens profilbild
Av Gullan
Didymos, Hoppediz och Storchenwiege är alla lite tjockare, diagonalvävda sjalar. Som komplement till dina bärdon skulle jag vilja säga att vilken du än väljer av ovanstående kommer du att bli nöjd :D Så... lite kan du gå på utseendet också!
Användarens profilbild
Av jag71
Finns det inga sjalträffar du kan gå på så du får klämma och känna lite på dem olika sjalarna. Har faktiskt nästan bara själv köpt sjalar efter utseende och hittils har jag inte blivit besviken eller missnöjd (om man bortser från hoppis Florens men det har inte med sjalen utan med sambon att göra)
Av malinka
Didymos, Hoppediz och Storchenwiege är alla lite tjockare, diagonalvävda sjalar. Som komplement till dina bärdon skulle jag vilja säga att vilken du än väljer av ovanstående kommer du att bli nöjd Så... lite kan du gå på utseendet också!
Då ska jag titta närmare på dem.
Av malinka
Finns det inga sjalträffar du kan gå på så du får klämma och känna lite på dem olika sjalarna.
Jag har inte sett nåt här på forumet om träffar i Jönköpingstrakten. Har inte sett särkilt många som bär i annat än BabyBjörn heller för den delen.
Användarens profilbild
Av thanisa
Cayenne som driver allt i tyg bor väl i Husqvarna och det är ju i Jönköpingstrakten. Hör med henne om du vill känna på lite sjalar kanske går det att ordna en sjalträff också.

http://www.allt-i-tyg.se

Själv trivs jag bäst med didymos men det är olika vad man trivs med så det bästa är att få prova lite sjalar av olika märken för att se vad man tycker. Det är större skillnad än man kan tro även inom samma märke.
Av malinka
Cayenne som driver allt i tyg bor väl i Husqvarna och det är ju i Jönköpingstrakten. Hör med henne om du vill känna på lite sjalar kanske går det att ordna en sjalträff också.
Jag har redan PM:at henne angående knytningar, men inte fått svar. Semester kanske?
Det vore ju kul att träffa någon på hemmaplan, men annars kanske det finns möjlighet att kolla på sjalar nu under semestern.
Av malinka
Tycker att du skall gå på färger som du trivs i, annars kommer du inte använda den.
Sant! Problemet är bara att det finns många blåa sjalar att välja på... :hmm: Måste nog se till att få klämma lite innan jag bestämmer mig.
Av malinka
Rör ni er upp till GBG så finns det ju många som kan hjälpa er!
Det är inte omöjlig att det blir en tur dit. Storkillen tjatar om Liseberg.
Användarens profilbild
Av jag71
Alltså jag var passerade ju Jönköping i söndags. Stannade till och med och åt lunch. Alla sjalar fanns med i bilen så hade jag vetat om det då hade vi kunnat träffats. Ja ja, vi åker väl igenom fler gånger.
Användarens profilbild
Av LillaG
malinka skrev:
Rör ni er upp till GBG så finns det ju många som kan hjälpa er!
Det är inte omöjlig att det blir en tur dit. Storkillen tjatar om Liseberg.
Det räcker med att du åker till Borås (knappt en timme med bilen!!)

Där är vi ett glatt & tjôtigt gäng som träffas. :lol:
Av malinka
LillaG skrev:
Har ni träffar på helger? Sambon har bilen till jobbet på vardagar.
Av Lotten
Ja, försök att få känna på lite olika sjalar och pröva dem. Det verkar vara så olika vad man gillar. Jag tycker om lite tjockare sjalar mycket bättre än tunna, men för många är det precis tvärtom.

Och skulle du inte trivas med sjalen så kan du ju alltid sälja den och köpa en annan. Att köpa begagnat är jättebra! Min bästa sjal är en Kapstadt som haft måånga ägare innan mig. Den är hur gosig som helst! :D
Användarens profilbild
Av LillaG
malinka skrev:LillaG skrev:
Har ni träffar på helger? Sambon har bilen till jobbet på vardagar.
Det har inte varit någon sådan som jag har varit med på... men ska nog försöka få ihop till det i höst iaf, då jag har börjat jobba :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?