Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maddemoa
Nästa vecka har vi planerat att åkat till min föräldrar som hur en stuga utanför Karlskrona. Jag och barnen ska åka på onsdagen och så kommer sambon efter när han slutat jobba på torsdag.

Tänkte höra med pappa om de kan hämta oss på ondagen så att sambon kan ta bilen på torsdagen = han slipper åka buss i 2h. Probelmet då är att vi inte får plats med vagnen i pappas bil.

Tänkte ta med hela sjalhögen i vilket fall som hellst men om jag tar ergon också kanske pappa kan bära också.

Planerna på schemat är en shoppning dag i Karlskrona och kortare turer i skärgården. Shoppingen kan iofs vänta till fredagen då sambon kommit med vagnen. I så fall blir det två dagar då vi bara bär Millie. Jag hade inte tvekat om jag kunde vara säker på att jag klarar det, har en nackskada som gör att ibland kan jag inte bära alls - fast då kan jag iofs inte köra vagn heller :cry:
Användarens profilbild
Av boosten
Men om både mamma och pappa är hemma så kan de väl kanske bära ett barn var om du skulle få ont? Jag skulle nog fara utan sjal om jag vore du, men så har jag ju möjlighet att bära båda barnen själv samtidigt, det kanske inte går ens kortare bitar om du har en nackskada? Fast å andra sidan lär väl din stora gå mest själv?

edit: eller hon är ju jättestor, och det är klart din pappa måste kunna bära lillan i ergon om det kniper!
Av eamane
Ja det gäller ju bara nån dag om jag fattade tiden rätt så då klarar du dej utan vagnen. Morfädrer och mormödrar brukar vara så stolta att få bära sina barnbarn enligt min erfarenhet så nemas problemas :)
Av surftrollet
Tja, det är ju bara du som kan bedömma både din släkts bärvillighet och din skada. ;)

Jag hade inte tagit med vagnen. Den får nog inte ens följa med på vår enveckas semesterresa, den tar för mycket plats för att användas så lite som vi använder den.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag hade tagit med vagnen, den kan ju nån annan köra om det vill sig illa och du har ont, kanske värre att få nån annan att sjala.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag tycker du ska fråga dina föräldrar hur de ställer sig till att hjälpa till och bära, för i alla fall mina föräldrar tyckte att det var på tok för tungt och jobbigt, så de har numera en vagn hemma hos sig för de tillfällen då vi är där.
Användarens profilbild
Av schmut
vi brukar resa bort med bara två sjalar och det fungerar bra.
en för längre stunder och en för nattningar.

om du har en enkel sjal,tex en ringsjal, kortsjal eller bärpåse, ta med den till föräldrarna. den är ju så lätt att förstå att de kanske lättare kan anpassa sig.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Min mamma klara inte att bära heller men jag tänkte fråga pappa om han kan tänka sig att använda ergon. Han skulle nog iofs bära henne på armen också men hon är ju inte världens lättaste längre.

Moa behöver vi ingen vagn till hon går lååååånga sträckor utan att klaga.
Användarens profilbild
Av iko
När Magnus var 6 månader åkte vi och hälsade på farfar i USA i 10 dagar utan vagn. Nu hade vi ju inget som hindrade oss att bära, men att klara sig utan var inget vi reflekterade över (han totalvägrade ändå vagn då).

Farfar bar på armen utan hjälpmedel, ganska långt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?